Tisdag

Nu var två jobbdagar avklarade. Nu är man ledig två:) Skönt! Vet dock inte vad jag ska fördriva tiden me bara... skulle ju bli risigt väder dessutom. På torsdag skulle ja o Mickis eventuellt åka till kolmården. Men inte så skoj om det regnar för då går väll djuren in? På torsdag ska vi även fiska kräftor me familjen. Sedan kräftskiva på lördag:) Nice!! Måste bara försöka byta bort mitt kvällspass till dag, hmm någon som vill??:)
Nyss så var jag o röjde i ladan det sista. Fy vad me soper det blev. Äckligt med kräftskal, luktar ju inte precis hallonbåtar... Nu ska vi elda skiten o sedan plocka de flaskor o burkar som blir i askan. Var kanske inte så smart att blanda allt i samma sopsäckar men det är lätt att vara efterklok:/ Men det är så värt det. Kräftskivan var ju bara för rolig:)
Jag är helt slut från dom här två jobbdagarna. Det har blivit så tungt. Alla tar man typ me lift nu för tiden. Blir väll så när man har haft så pass pigga från början, alla tacklar av samtidigt. Kommer bli en jobbig period framöver. Skönt att man börjar plugga den 24, då kommer jag ju bara vara varannan vecka på dalby. Fy vad glad jag är för att börja plugga, ska bli så kul. Då kommer man ju in till stan lite oftare oxå, haha. Var typ evigheter sedan jag gick på stan. Man är så bekväm och tar bilen till gränby när man ska shoppa. Inte för att jag shoppar så ofta... måste ju spara alla kulor till resan o huset:) Vi kontaktade hustillverkaren förra veckan och anmälde att vi tänkte bygga ett hus av dem. Dom skulle hjälpa oss me bygglov o.s.v Wiiiee! Jag vill ha vårat hus nu!!!! Känns som om allt är för bra för att vara sant, nyp mig så jag vaknar ur drömmen:) Har aldrig varit så här lycklig förut med någon. Älskar dig överallt annat!

Nu ringde precis Ida o sa att hon jobbar min kväll på lördag! TACK så mycket! Lisa hade oxå lyckats bytt bort sitt pass. Är ju roligt om hela familjen är med:)

Bobban är hos bror sin o gräver nu igen. Jag var förbi en sväng igår innan jag åkte o simma för att kika hur det går för dem. Grunderna är klara så nu väntar de bara på huset, som kommer på fredag. Nu håller de på o fixar till tomten lite, jämnar ut och flyttar stenar. Kommer bli kanon fint! Lindas ögon bara lös när hon gick runt på grunden o visade var alla rummen skulle vara. Jag är så avis! En sak som de inte hade kommit överens om ännu var färgen på huset. Det gamla var gult men det lutade väll åt nått annat tror jag. Jag o Robin har iaf bestämt vad vårat hus ska ha för färg:) Vi tycker typ lika om allt. Kakel i badrummen, färg i köket, planlösning. Det är väll tur det:) annars hade han ju inte fått som han velat...haha.

Nej nu ska jag kila ner i tvättsugan:) Robin var så söt i morse "älskling när ska VI tvätta, jag har inga kalsonger"... som om han tvättar...hmm


forever and ever♥


Kommentarer
Postat av: eeeriikkaa

men gud vad kul! så konstigt, ni planerar en villa och ja kämpar för att hitta en liten studentlya:P hahaha

2009-08-11 @ 19:25:59
URL: http://improveme.se/erikaflinkman
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback