10/6

Paaarty ikväll då tjejor:)


Tråkigt Lollo att du är sjuk o inte kan följa me:(
Du får ta igen dig på fredag hos Marin ist:)

Hundkursen igår var jätte bra. Det var teori utan hundar. Vi gick igenom olika beteenden så som morrning o rangordning o lite sånt. Var jätte nyttigt att höra på. En hund som morrar är inte alltid arg. Den kan vara osäker o rädd ist. Jag köpte en bok om hundpsykologi av Lena (kurs ledaren). Blev jätte intresserad av att veta mer. Vi gick även igenom att en hund inte bara behöver fysisk aktivitet utan den mentala är minst lika viktig. Vi fick en massa tips på hur man tröttar ut en hund mentalt. Eftersom vi har förenklat allt för hunden så behöver den ju aldrig nästan tänka själv, därför är det så viktigt att träna hunden me mental aktivering. Annars får man en stressad hund som inte vet var den ska göra av med all överskotts energi. Jag prövade lite grejer på  mina hundar när jag kom hem o dom tyckte det var jätte skoj. Dom vill tänka själva, det höjer deras självfortroende o självkänsla.

Längtar tills jakten börjar så man kan få gå ut i skogen med Loke. Är sjukt mycket rådjur här, bådar gott:) Ska bli roligt att få testa hur Cia reagerar på jakt o spårning. Funderar på att går en spårkurs med Cia. Vore skoj:) Anna o jag har även bestämt att vi ska gå med Cia o Siri på en kantarell kurs i höst för Lena.

Nej nu ska jag fundera lite på vad man ska sätta på sig ikväll... Lär ju hoppa in i duschen en sväng oxå. Man kan ju inte gå på flurran o lukta gamling:)

Kommentarer
Postat av: Mli

Hej :) Du vann sommardesignauktionen! :)

2009-06-10 @ 21:09:25
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback