Godmorgon, godmorgon

Vilken start jag fick på morgonen då. Fick knäcka extra som djuraktivist, haha. Pappa kom instormandes strax innan åtta "Du måste komma ut nu!! Svanarna är på 55:an!!" Hann ju lixom inte fatta va det va förrn man sitter påklädd i bilen. Det var en svanfamilj med 5 små söta kycklingar som ville passera 55:an från vårat håll till golfbanan. Jag stod mitt ivägen o stoppade bilar medans pappa försökte hjälpa dom över. Dagens goda gärning!! Känndes så skönt när man såg dem plummsa i oskadda i dammen på golfbanan.

Den här helgen har verkligen varit hektisk!! Jag vill ha en lugn helg snart!! Lördagen så var det först dop för Nina o sedan jobb för min del på kvällsingen. Dopet var hur fint som helst! Nina var jätte duktigt som bara log o pratade lite osamman hängande. Lördagen så känndes det som om vi åkte bil hela dagen. In till salabacke o tömmde förrådet åkte ut till hagby för att lämna allt o till oss med lite annat. In till stan igen o hämta grejer o hem hit igen. Ut till Västeråker o hämta grejer o tillbaka hit. Sen var ja tvungen o åka ut till dalby igen för att kunna komma till jobbet. Fy vilken åkar dag! Såg sötaste lilla fölet igår i västeråker. Pratade lite me A-K o då var hon tvungen o visa vad dom fått för 3 dagar sen. SÅÅÅÅ SÖÖÖT så man döööör. Trodde faktiskt att föl var mindre när dom föddes. Stackars stoet som var tvungen o klämma ut det där.

Vad gör man idag då??? Har iaf tvättstugan idag så det blir väll att man spenderar lite tid där. Ska tvätta överdraget till soffan. Visst att det är skit snyggt med vit soffa men va opraktiskt när man har två hundar o en katt. Men det är värt det!!! VAD SKULLE JAG TA MIG TILL UTAN MINA DJUR!! (och vita soffan, haha)

Ninas dop!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa men visst är det, så himla gulligt :)

2009-05-25 @ 10:17:16
URL: http://eemely.blogg.se/
Postat av: Mari

Tackar så mkt! Ja har blivit mer design än skrivande =) Åå hade så gärna velat gått på dopet...men men kanske blir bjuden på nästa hahhaha!

Kram

2009-05-25 @ 12:49:58
URL: http://marilundin.blogg.se/nyhar
Postat av: anna

Hahahah!! jag hade velat sig dig o pappa nilsson mota svanar på 55:an :D kan ju vara årets roligaste ögonblick!

2009-05-25 @ 13:48:16
URL: http://anaaah.blogg.se/
Postat av: Anonym

tss..ofta du sover i pyjamas ;) men jag hoppas för guds skull att du hade ordentligt med kläder på dig!

2009-05-25 @ 15:51:36
Postat av: Mari

Vi var faktiskt inte bjudna, som synd var och sj kommer jag fakktiskt inte ihåg ifall vi bjöd dom, tror de =) men får bli på nästa!!

2009-05-25 @ 17:01:27
URL: http://marilundin.blogg.se/nyhar
Postat av: erika

haha ja verkligen. ahde tänkt mig mer frågor som vad jag pluggat osv, haha... jaja folk vill tydligen veta allt.. hur är allt med dig?:D puss och rkam

2009-05-25 @ 23:01:40
URL: http://pieceofella.webblogg.se/
Postat av: lovisa

gulliiit

2009-05-27 @ 12:42:28
URL: http://peerla.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback