Tuuung helg

Jag är helt slut i kroppen. Känner mig så matt. Det är för mycket att tänka på hela tiden. Vill ibland bara dra ner rullgardinen o ligga under täcket i timmar o sluta tänka, drömma mig bort någonstans.
Farfar ligger på sjukhuset igen. Den här gången är det nog sista. Älskade lilla farfar, GE INTE UPP!! Läkarna har givit honom ett dygn. Hur kan man säga så? Nu har det gått två dygn o han finns kvar. Det var i lördags som farfar fick åka in med ambulans till sjukhuset för att han var helt okontaktbar. Farmor, pappa, faster o farbror var hos honom hela lördagen och sen har dom turats om att sitta vak sedan dess. Han hade vaknat till lite ibland men fallit ifrån igen på en gång. Farfar du får inte ge upp, du måste finnas!!
Jag hatar döden! Jag vill aldrig bli gammal!

Usch det känns som om man har en stor klump i halsen hela tiden...

Jaha helgen då. I fredags så grillade jag o Lisa hemma hos pappa. Var jätte mysigt me en massa vin o Irish Coffe. Mysigt värre o sen tittade vi på panikroom som gick på tv den kvällen. Hade inte sett den innan, var spännande!
Lördagen bestod av jobb till fyra o sen så åkte jag o Lollo till IcaMaxi o mötte upp Mikaela. Införskaffade lite grillgrejor o åkte hem till mig. Anna kom o joinade oss sen. Mmmmm vad gott det var då! Mikaela gjorde godaste salladen till. Helt ljuvlig! Jätte skönt att dom var här så man fick lite annat o tänka på... Efter att dom åkt så låg jag o sängen kunde inte sova, tänkte för mkt på allt. Ringde Robin så jag hade nån att prata med o till min förvånings så kom han hem precis just då. Oskars bil hade börjat brunnit på väg till Lindesberg så dom hade åkt me Patrik o Frida hela tiden o sen fått skjuts hem när dom ändå skulle åka hem till Lagga. Va riktigt skönt att ha någon att hålla om o prata med när man är ledsen.
Söndagen så jobbade jag igen till fyra o sen efter det var det bara hem o byta om o ta tåget till sthlm. Anna, hennes mamma, en vännina till Annas mamma o jag skulle gå på teater. Det var jätte kul. Lennart Jäkel o Claire Wickholm var huvudpersonerna. Jag skrattade hela tiden! Teaterna hette iaf "nu mår jag mycket bättre" Se den!!
Nu sitter jag här i morgonrock med Cia i knät o dricker apelsinjuice o vet inte vad jag ska göra me dagen...


Mikaela hade med sig Chiwi i lördags. Cia o hon lekte så himla mkt. Var jätte roligt att titta på dem. Om två veckor börjar vi på valpkurs me dom två så busarna. Ska bli jätte skoj eftersom jag aldrig har varit på det förut. Den sista maj är det desutom hundutställning som vi har anmällt dom till i Österbybruk.


Cia o Chiwi hemma hos mig i lördags. Cia ser så liten ut på det här kortet:)
    
En promenad

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback