Ojoj vilken dag...

Började me att jag försov mig så jag fick tok stressa till jobbet. Jag och Elisabeth gick in till den första vårdtagaren och var där inne en bra stund sen när jag kommer ut i korridoren så ser jag en annan brukare som ligger livlös på golvet i en stor pöl blod. Skit vilken panik jag fick! Började ruska liv i henne och försöker stoppa blödningen från hennes huvud samtidigt som jag ropar på hjälp. Har aldrig sett så mkt blod, det bara pulserade ut från huvudet. Iaf så ringde jag ambulansen som kom jätte fort så bar det av in till akademiska. Deras akutmott är inte skoj! Fick vänta och vänta innan vi kom in på röntgen. Sen fick vi vänta och vänta och vänta. Tillslut så fick vi plats på en avdelning. Men då som först (klockan halv 2) kom dom på att de kanske skulle ta o sy ihop hennes sår i huvudet (hallå lixom...) Iaf så gjorde dom det. 5 stycken fick hjälpas åt där inne innan det gick. Jag fick hålla i henne och assistera läkaren. Det jobbigaste och pinsamaste hände efteråt då när allt var klart. Jag svimmade! hahaa ska man göra det någonstans så ska man väll göra det på akuten eller hur, haha. Pinsamt var det iaf. Vaknade upp med läkaren o 3 sjuksköterskor över mig. Har aldrig svimmat förut. Måste ha varit för att jag inte ätit på hela dagen och plus att det var så jobbigt allt som hände på morgonen. Men fy vad pinsamt det var! Men dom var så snälla. Jag fick en yoggi och en juice sen mådde jag bra igen. hahaa. Vilken dag!!

Hoppas morgon dagen blir en bättre dag!
Nu ska jag laga fisk till middag:)

Puss

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback