Färskostbiffar

Här är det gooda receptet på biffarna som jag gjorde igår:)

LCHF Färskostbiffar

500g nötfärs (fast jag använde rådjur)
100g färskost
2 ägg
1dl grädde
Salt&Peppar
Smör att steka i

Och så gör du såhääär:

Hacka osten i relativt små bitar (jag använde vanlig philadelpiaost som jag rörde i). Blanda resten av ingredienserna i en bunke, häll i osten och blanda, mycket. Forma till små biffar och lägg i stekpannan, tänk på att de krymper lite i stekpannan. Glöm inte smör i pannan:)

Jag servera med kantarellsås, kokt broccoli och rejält med sallad!
Tänk på att använda grädde i såsen:) inga fettsnåla grejer här inte!


bilden är lånad, jag glömde ta kort:)


Kommentarer
Postat av: Malin

Det såg gott ut!! Trevligt att du hittade till min blogg! Vi började titta runt på nätet för ungefär ett år sen. Hittade ett (trivsel)hus vi tyckte om och utgick från det när vi ritade tillsammans med en arkitekt. Ungefär sex månader har bygget tagit!



Vad har ni tänkt er för hus?



Lycka till på er mycket spännande resa!!!



/Malin

2010-04-11 @ 22:54:32
URL: http://mollansliv.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback