Läängtar så! (mer säger jag inte)

Monday... Och jag har varit ledig hela dagen. Skönt efter en jobb helg. Även om jobb helgen har varit lugn så är det ändå skönt att vara ledig måndagen efter. Jobbade även mellan 7-16 oxå så det var lite seegt. I lördags efter jobbet så hade vi lite mys kväll här hemma. Lagade mat tillsammans och myste i soffan, skön kväll! Igår efter jobbet så åkte jag, mamma och Lisa till kyrkogården och hälsade på mormor en stund. Kan inte fatta att det redan gått 5 år sedan du gick bort. Minnena av dig är fortfarande starka, jag kommer aldrig glömma dig! Gårdags kvällen sen spenderade jag hos mammsen. Det är så roligt att bara sitta och prata ibland. Bor så nära men ses inte så ofta ändå. Hur ska det gå sedan när jag flyttar enda bort till skärfelten sen... haha.


Saknar dig så mycket mormor!

Bakdag har det varit här hemma hela dagen. Neej men nästan. Hann med en liten shopping tur med Lisa oxå:) Först så gjorde jag egen LCHF müsli på morgonen, blev jätte god kan lägga upp receptet sen:) efter det en promenad med vovvarna på golfbana i SOOLEN! Jätte skönt. Vid lunch sen följde jag me Lisa runt till en massa ställen och även till skopunkten. Där hittade jag ett par tyg skor som jag slog till på:) får se hur länge de är vita bara, haha. Väl hemma så bakade jag muffins till Robin och LCHF kex till moi. Eller kexen står fortfarande i ugnen skulle stå ett par timmar upptill ett dygn så får se när de är färdiga...

Saker att göra hela dagen lång men det gillas! Nu ska jag ta en tur med snabelmaskinen för dammråttorna bara yr omkring här...


Choklad muffins fick det bli. Inga LCHF här inte, haha. Har inte fått med mig Robin ännu, tror dock inte jag kommer få det heller... Köpte bilagan till aftonbladet idag och där i fanns det några LCHF bakrecept. Alla såg jätte smarriga ut så det ska jag prova:) Det är väll det man saknar bröd och bakverk. Ett recept på bröd har jag me hittat som jag tänkte prova på någongång.


Kommentarer
Postat av: erika

ELIN! jag flyttar igen om en månad till en stor lägenhet och håller på¨och kollar inredning. allt sak gå i svart/vitt med lite romantiska inslag och så, tror du förstår för du verkar ha lite samma stil! Så min fråga är, vart hittar du alla "småsaker" som bokstäver man kan ställa på hyllor, ljusstakar osv? dom är så himla fina dom du ibland lagt upp! kramis!

2010-04-12 @ 17:39:56
URL: http://improveme.se/erikaflinkman
Postat av: Lisa

Om du är intresserad av hälsa så spana in min nya hälsoblogg! Ha det jättebra. :)



http://halsologgen.blogg.se/

2010-04-12 @ 18:18:34
URL: http://halsologgen.blogg.se/
Postat av: Malin

Muslin lät fantastikt god!! Vi börjar nu komma iordning i huset, så kul att skruva ihop alla nya möbler, sålde det mesta så vi skulle kunna få in nytt :-)



Om jag ska tänka från första gången vi satt ner med arkitekten, bygglovet gick igenom etc etc så tog det nästan ett år! Men det har varit ett mycket spännande och roligt år med många beslut!

2010-04-14 @ 08:43:19
URL: http://mollansliv.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback