Fjärde advent och snöööö

Idag tänder vi fjärde ljuset då. Konstigt att det är så många dagar kvar till julafton trots att det är sista advent... Nästa år är det en dag till och sedan efter det är det i rätt fas:)
Men shiit nu är det bara 4 dagar kvar till julafton! Mysigt värre!

Jobb helg denna helg då. Eller ja idag vare jobb iaf, tog semester igår. På dan igår bakade jag tredje satsen lussebullar (ja det har blivit min last!) sen åkte jag till gränby och fixade en julklapp med Lisa. På kvällen var det julbord på skaris med Robins jobb. Riktigt gott och trevligt vare! När alla andra skulle gå ut på krogen drog ja och R hem. Men jag hade hellre föredragit att gå ut me de andra... för fyy fasiken vad jag körde fast igår. När vi svängde in på våran lilla grusväg så var det snödriver som hette duga, alltså det var typ storm igår! Iaf så sa Robin ta sats ordentligt nu så du kommer igenom... jo men tjenare. Kom 3 meter och sen var vi som fast gjutna. Kom inte i säng förens 2, halv 3 inatt för att vi fick skotta och Malin kom även med traktorn. Fick sova 2 timmar innan väckarklockan ringde till jobbet. Snacka om död man var då!

Efter jobbe körde ja Robin till akuten för att han hade så ont i knät + att det var blått och svullet. Var dock ingen fara, nu äre hödläge i en vecka som gäller (han blev skiit sur när jag sa "vad var det jag sa" haha). Nu sitter vi här proppmätta och väntar på att långfilmen ska börja:) Vi köpte me oss thai mat hem från kvarnen. Så sjukt gott!


Fyy fan för halsbränna alltså! Idag har det varit hemskare än vanligt. Måste prova nå annat mot det nu, för nu funkar inte kolsyrat vatten längre lika bra.

Imorgon är jag LEDIG! Såå skönt me sovmorgon!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skall inte dricka kolsyra för då blir halsbrännan värre, testa mjölk det funkar på mig :-)

2010-12-19 @ 22:01:08
Postat av: Elin svarar:)

Konstigt för halsbrännan har försvunnit när jag har druckit kolsyra... Funkar fortfarande till viss del. Men det är väll olika för alla vad som funkar:) Mjölk brukar jag dricka men har inte reagerat på om det hjälper mot halsbrännan direkt... Men ska tänka på det:)

2010-12-21 @ 11:51:02
URL: http://doncellita.blogg.se/
Postat av: Elin

Tips! Gå till apoteket och be om Gaviscon. Det är tuggtabletter mot halsbränna, som man får äta när man är gravid också, funkar jättebra! :)

2010-12-21 @ 14:43:09
URL: http://intesomallaandrabarn.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback