Blir drömmen verklig snart?!

Jag tror jag blir tokig snart alltså! Att alla kommun gubbar alltid ska jobba så långsamt. Förr förra veckan så va han från stadsbyggnadskontoret ut en sista gång och satte ut tomthörnen. Då sa han att det "bara" var lite pappers arbete kvar så skulle han skicka det till oss sen. Lät ju som om han skulle skicka det om någon dag eller så. Trodde vi ja... det är ju bara fastighetsbetäckningen vi väntar på nu och sedan kan vi skicka in bygglovet. I tisdags ringde jag till fiskarheden och godkände husritningen som vi tillsammans med han ritat om oxå. Nu är det precis så som vi vill ha det! Då ska han att det "bara" var lite papper som skulle fixas och sedan skulle han skicka dem till oss. "Bara" har jag lärt mig nu att det betyder olika för olika personer. För mig är "bara" att det inte kommer ta så lång tid... Vi vill ju börja nu och bygga!!! Huset är det ända jag drömmer om nu förtiden typ, haha. Jag drömmer om hur vi ska inreda rummen och vilka färger vi ska ha, jag drömmer om hur vi ska planera tomten och var verandan ska ligga. 

 Just nu sitter jag och tittar på olika badrum så man kan få lite inspiration hur man kan göra. Vi kommer ju ha ett stort badrum där det ska vara bubbelbadkar och ett litet där duschen kommer vara. I lilla badrummet så är vi säkra på hur vi ska ha det. Det ska vara vita lite större kakelplattor och sedan i duschen ska det vara som på bilden nedan, lite mindre avlånga kakel som går upp som en pelare till taket. Antagligen något liknade på golvet oxå. Grått har vi tänkt oss iallafall. Sedan vill jag ha turkos eller limegrönt som accentfärg på t.ex handukar, matta, ljus. Kommer bli skiit fint! I stora badrummet har jag ingen aning om hus vi ska göra... Skulle vara kul med någon färg på kaklet men där kan vi inte enas riktigt... Kommer säkert bli vitt där med fast med en färg som fondvägg. Funderar på att ha rosa där inne på handukar och andra prylar meeen det tycker inte Robin (men han har ingen talan:P)


Sen har vi en liten diskussion om vad vi ska ha för bänkskivor i köket. Jag vill ha svarta bänkskivor och sedan vitta köksluckor. Robin vill ha ekbänkskivor eller något annat mörks träslag eller svarta köksluckor. Men fatta vad snyggt det kommer bli på mitt sätt, haha. Svarta bänkar, vita luckor, svarta vitvaror och grönt som accentfärg! As snyggt ju! Vi åkte för några veckor sedan till ballingslöv (det är där ifrån som köket kommer komma) och så visade jag honom ett sådant kök som ja vill ha. Då gav han med sig liite grann och sa att det var ju snyggt. Hoppas, hoppas han ger med sig nu:) Jag har fått ett nummer till en köksdesigner på fiskarheden som vi ska boka tid med. Han finns i borlänge så vi ska åka dit så ska han rita precis som vi vill ha det. Vore ju bra om vi var överrens när vi åker dit, haha. Igår bestämde vi även att det vore snyggt och praktiskt om vi hade två diskhoar i köket. En vid spisen på köksön och en vid bänkarna. Blir fin, fint det:)

Vårat drömhus! Fast det kommer vara vitt och fönstrerna har vi ritat om.
På bilden visas det från baksidan (uteplatsen kommer inte se ut så där).

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback