Nej nu orkar jag inte längre!

All denna flytt och städande har tagit kol på mig! Men nu är det äntligen klart:) Eller det är bara golven som ska torkas i våran gamla lägenhet. Men det pallar ja inte me just nu...

Men vad jag trivs här i våran trea nu! Det är stort och bra me utrymme, vi slipper gå på varann hela tiden:) känns som om vi börjar komma i ordning här me oxå. Det är bara "kaos rummet" som ser för j*vligt ut rent ut sagt men så får det vara... Vi kommer inte använda det iaf.

Igår efter jobbet åkte ja till ikea och mötte upp Ingela och Linda där. Shoppade en sängstomme och en gigantisk byrå. Så nu är vårat nya sovrum sååå fint (förutom tapeten som är ROSA men orka tapetsera om när vi bara ska bo här tillfälligt)


nya ikea byrån:) Hittade jätte fina ramar me, satte in ultraljudsbilderna där. Älskar verkligen mina nya partylite ljusstakar! Såå snygga!


Sängen blev jätte mysig!! Invigning ikväll, haha;) Nu äre bara sängbord och en spegel som ska på plats i sovrummet sen är det fulländat, får bli nästa månadslön det!
Fyy tapeten är verkligen hemsk!

Förutom att jag flyttat ut de sista från ettan och städat så har ja även hunnit me att baka lussebullar (andra satsen...), handlat me mamma och syrran och julpyntat inför advent. Älskar verkligen den här tiden innan jul! Såå mysig stämning. Nu är alla stjärnor uppe iaf och jag har fixat adventljusstaken klart.

Så här blev årets:)

Är så himla fint när man blandar vitt och silver. Blir så vintrigt. Imorgon får man tända nummer ett:)

Vet ni att advent betyder väntan.
Det är ju just det man gör, väntar på julen.

Imorgon fyller pappsen år me. Blir glögg och fika me släkten på eftermiddagen uppe hos mamma och pappa. Eftersom jag fyller år på onsdag så brukar jag och pappa slå ihop våra födelsedagar lite grann så ja kommer me bli firad imorgon:) Närmaste familjen kommer hit och äter middag dock på rätta dagen, lite firande måste man ju ha då me:) Känner mig så barnslig men jag älskar verkligen att fylla år, haha. Är så kul!

Lördag kväll idag då... Får bli en hemma kväll denna kväll me som igår. Fast ikväll ska vi INTE stöka runt i lägenheten utan bara vara. Jag ska laga älgfilé tänkte ja:) Funderar på om man har nått hemma så man kan slänga ihop nån efterrätt me... får se. Annars blire julmust och chips inte dumt de heller:)


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback