Vecka 26 ♥

Eftersom jag har haft lite blogg torka den senaste veckan så har jag ju glömt att läsa om nya veckan me...

Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 3 fulla dagar (v25+3).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 8 mar 2011
Du har 101 dagar kvar till beräknad förlossning

Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Egna anteckningar/bild: Denna vecka har bara sprungit förbi (ja som alla andra...). Känner att sprkarna bara blir kraftigare och kraftigare. I förr går kväll så hände det nå skiit häftigt! Ja hade gått och lagt mig och liten bökade runt som vanligt efter ett tag så kände jag världens bula högst upp på vänster sida av magen. När jag trök där så fick jag en putt tillbaka. Måste ha varit foten som den trök ut. Kändes skit roligt. Sist när jag var hos barnmosrkan me så visade hon hur ja skulle göra för att känna bäst hur barnet låg och det har jag provat. Oftast verkar han ligga på tvären. Så himla häftigt när man känner det lilla runda huvudet.
Såg nu på uträknaren att det är bara två dagar kvar så är vi nere på två siffrigt. Har sagt det förr och säger det igen, satans vad fort tiden går!!
Magen mäter 96 cm och vikten är plus sex kilo.


Bilden är tagen i onsdags


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja det är galet hur dyra vagnarna är :P

Våran blev att kosta närmare 8 tusen, dyrt men helt klart värt det! :)

Känns ju lite speciellt när det är första barnet också, då vill man ju ha en ny vagn :D

Grattis till ny vecka :D

2010-11-27 @ 22:06:28
URL: http://angelicasdagbok.blogg.se/
Postat av: Emelie

Coolt! :) Själv har jag nu känt bebisen på två ställen i magen samtidigt, det var en upplevelse :)

Återigen, att det kan vara sån skillnad på magar och vikt. Jag ligger på +7,7 kg sen inskrivningen och magen är 102 cm! Jag kommer nog se ut som Barbapappa innan det här är klart ;)

Ha en trevlig första advent!

2010-11-28 @ 11:22:49
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com
Postat av: Tina 21 år - gravid vecka 29

Grattis till ny vecka!

2010-11-29 @ 09:23:02
URL: http://hejtina.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback