Längtar så till advent!

Nu kom ryggvärken tillbaka minsan bara för att man skulle vara lite duktig och dammsuga här hemma... Börjar seriöst ledsna på detta!! Går ju bra när man tar det lungt men hur kul är det??? Kan ju inte sitta i soffan och glo hela dagarna!

Har nog fått mitt första gravid-craving nu, haha. Har varit sugen på lussebullar nu i över en månad så i morse slog jag tag i saken och bakade. Och satans vad gott! Fick bli min lunch det, haha. Söta svärmor kom även förbi en sväng och fikade. Tror bullan blev godkänd:) Ingela hade även me sig en kasse med små bebis kläder som hon köpt, sååå söt allt va! Och så smått! Nu tror jag att jag har allt i storlek 50/56 iaf:)


Hemligheten med att få goda, saftiga bullar är kesellan;)
Jag orkade inte göra sådär fina, söta bullar som på bilden. Jag tog en långpanna och tröck ut hela degen iden och sedan blandade jag mandelmassa och smör och bredde uppe på. Garnerade med flagad mandel. Super gott och bus enkelt!


Efter att Ingela åkt blev det stor städ! Cia har spytt minst 10 gånger idag så kände att det var välbehövligt me en städ. När jag även var i farten så tvättade jag köksfönstrerna. Mamma sa att det det skulle bli mera kallt snart och det vore bra och få det gjort nu innan vi flyttar om en månad... Fönsterputs = där av mitt ryggonda! Men nu är det fint!

När jag städade så hittade jag på alla mina julgrejer. Ååå snart (eller ja om en månad iaf) får man börja ta fram lite grejer. Iaf adventljusstakarna:) Det måste vara den bästa tiden på året, ja säkerligen den mysigaste!

Nej om man skulle smörja in svanken med aloevera heatlotion och sedan lägga sig och sträcka ut ryggen. Kan vara en bra idé:)
Aloe Heat Lotion
min bästa vän just nu!


Kommentarer
Postat av: Caroline - Gravid med plupp!

Ååh gu va gott med lussebullar!

2010-10-21 @ 20:55:00
URL: http://carroomattsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Kan bara hålla med, Åhhh vad gott med lussebullar. Får nog ta och testa ditt recept i nästa vecka :)

2010-10-22 @ 08:48:05
URL: http://vagenmotfamiljelivet.blogspot.com
Postat av: Carolina

Åh så gott med lussebullar. Är också grymt sugen på det, men jag får nog allt hålla mig till clementinerna ett tag till. haha..



Haha.. ja, det är verkligen en omöjlighet att få en vanlig huvudkudde att ligga kvar under benet. Men gravidkudden jag köpte igår är toppen. Den låg faktiskt kvar i sängen i morse när jag vaknade. haha.. :)

Om du ändå ska till bebisbutiker idag så tipsar jag dig om att kika på en sån. :)

2010-10-22 @ 13:58:25
URL: http://bluppan.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback