Våran lilla skatt

Vilken upplevelse det var igår när vi var där. Helt fantastikst att man kan se nästan allt! Jag var så nervös innan... hela tiden tänkte jag tänk om de inte ser nått, jag kanske har inbillat mig att det finns nått i magen, tänk om barnet är dött ja och så vidare. Höll på att bli knäpp, haha! 
När vi kom in i ultraljudsrummet möttes vi av en jätte go barnmorska. Hon förklarade in i minsta detalj vad som skulle hända och så vidare. Innan hon satte på apparaten så sa hon Nu ska vi se hur många bebisar du har i magen. Jag tappade typ andan och ba Neeej det är en! Sen när hon satte på skärmen så fick vi se EN riktig livlig krabat. Såg ut som ett skelett rangel som hade gymnastik typ, haha. Tårarna rann för att jag blev så glad, tittade även på Robin och han satt som förtrollad och tittade på skärmen. Sen förklarade hon hur barnet låg och var moderkakan låg och lite sådär. Vi räknade t.o.m alla fingrar och tår! Allt såg jätte bra ut enligt henne. Sen frågade vi lite försiktigt om hon kunde se könet. Då sken hon upp och sa ååå ni vill veta då behöver jag inte försöka dölja det. Det är en liten pojke. Så vi hade rätt! Vi trodde ju att de var en pojke sen innan:) Fick även se familjeljuvelerna och det gick INTE att ta miste på var det var, hihi.
Jag blev förflyttat från 4 mars till 8 mars me. Bara 4 dagar:) jag trodde typ en vecka eller nå liknande.
 På måndag ska jag på ett till UL för tydligen så låg måttet på njurarna på gränsen. De ska helst vara under 4 mm och hon mätte 3,8 och 4 mm så det var på gränsen för stora... Hon sa att det inte är nått att oroa sig över men att en läkare får titta för säkerhet skull. Så jag tänker göra som hon sa och ist glädjas åt att jag får se våran bebis en gång till:)

Nu har jag även skannat in bilderna som vi fick med oss från ultraljudet igår:)


Våran lilla prins♥

En liten fot med fem tår:)


Tycker den här bilden är så rolig. Han ligger typ på huvudet och benen sprattlade som bara den!

Vi fick flera bilder med oss hem men de är lite mera suddiga. De här var bäst:)
Jag fick även frågan om att vara me i en studie när vi var där. Tackade ja och blev tömmd på två rör blod:) tycker att det är viktigt att bidra till fosknings studier:)


Kommentarer
Postat av: Ida

vad skönt att det gick bra! :) längtar som sjutton tils man ligger där själv.. hittade hit via familjeliv, så vi jobbar på bebis härhemma, fast inget jag skriver om i bloggen då det är lite hemligt. :) får gåshud när jag läser bloggar som din, man blir så himla glad! ha en underbar lördag! kram

2010-10-02 @ 10:46:12
URL: http://kevlarsoul.gone.se
Postat av: jennie

Grattis!! Jag är såå glad för eran skull :)

2010-10-02 @ 10:56:22
Postat av: Frida

Åh, grattis till pojkvaskern då :)

2010-10-02 @ 21:22:13
Postat av: Mli

Grattis till lillkillen! :)

Trodde inte heller de skulle va något i magen när jag for på ultraljudet :P Man blev lite paranoid.

2010-10-02 @ 22:57:38
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Carolina

Nu när jag kikade lite extra ser jag ju att ni varit på rul. :) Vilka fina och skarpa bilder. Hoppas vi lyckas få lika bra. :)

2010-10-19 @ 20:45:02
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Angelica - gravid i vecka 21

Grattis till pojken :) Jag har bf två 3 dagar efter dig :) Ska också ha en liten pojk :D!!!

2010-10-27 @ 18:15:15
URL: http://jelic.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback