Förlossningsuträknare:)

Nu är vi äntligen hemma... Vi blev klara hos fiskarheden lagom tills klockan två när värsta rusningstrafiken började. Uscha! Hatar köer och folk som inte kan köra bil ordentligt!
Men jag är iaf super nöjd med dagen!! Vårat kök blev kanon! Vi fick med oss bilder hem på hela köket, ser ut som om det vore ur verkligheten. Ska skanna in dem sen så får ni se:) Men huvva offerten blev inte rolig... smakar det så kostar det, haha. Artitekten sa att det var det största kök han ritat på flera år och t.o.m han sa att guu va snyggt det blev (visst han har betalt för att säga det men han bad oss faktiskt att maila bilder sen när allt var klart för att han tyckte det vore kul att se det). Jag är as nöjd!

Hittade en liten kul uträknare när jag läste om min nya vecka:) Vi gick ju in i vecka 17 idag, hihi


Befruktningen ägde rum omkring:
11. juni 2010
Hjärtat börjar att slå:
6. juli 2010
Embryot rör sig:
30. juli 2010
Embryoperioden är slut, nu bär du på ett foster:
6. augusti 2010
Alla inre organ är färdigbildade:
6. augusti 2010
Risken för missfall avtar:
20. augusti 2010
Illamåendet avtar för de flesta:
27. augusti 2010
Könsorganen börjar bli tydliga(inte på ultraljud):
3. september 2010
Fostret sväljer och kissar:
17. september 2010
Ungefärlig tid för ultraljud:
24. september 2010
Du kan känna fostrets rörelser:
1. oktober 2010
Fostret börjar få regelbundet sovmönster:
15. oktober 2010
Fostret börjar att höra:
5. november 2010
Nio av tio barn överlever om de föds nu:
3. december 2010
Många foster lägger sig med huvudet nedåt:
7. januari 2011
Beräknat förlossningsdatum:
4. mars 2011


Faktiskt så tror jag att jag kände bebisen i magen idag för första gången! Jag blev helt stel och tyst så Robin undrade om det hade hänt nått haha. Kände nått kittla/spritta till i nedre delen av magen. Helt otrolig känsla! Kände det en gång till sen efter nån minut men inte mera där efter. Jag vet inte men det var inte vanligt bubbel som det brukar vara:) Bebisen kanske kände att jag var nöjd och glad efter vårat möte idag<3

Nu är det förresten offeciellt, hihi. Nu har de andra två på jobbet kommit ut ur garderoben! Mikaela ska ha en liten flicka två veckor innan våran plutt är beräknad och Ullis i slutet på mars. Jätte kul!!! Shit det kommer bli arbetsbrist så det bara skriker om det, haha. Tur att vi har så många vikarier:) Baby-boom javisst!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Haha! Alla ska ha barn nu! Men vad roligt för er!!!

2010-09-17 @ 18:13:50
Postat av: Caroline - Gravid med plupp!

Sv; Okej ja jag ska ta och införskaffa mig ett par stödstrumpor jag med, dom verkar ju vara skön iaf :)

Vad kul med den där uträknaren, vilken sida hitta du den på? :)

2010-09-17 @ 21:49:34
URL: http://carroomattsson.blogg.se/
Postat av: Caroline - Gravid med plupp!

Tack! :) Ja verkligen!

2010-09-17 @ 22:43:14
URL: http://carroomattsson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback