Hollywood i Uppsala

Idag börjar inspelningarna av män som hatar kvinnor - Hollywood versionen. Drottninggatan kommer vara avstängd och ska göras om till 50-tals stil. Kuul tycker jag. Händer ju för fasen aldrig nått i denna stad... Daniel Craig ska spela Mikael Blomqvist. Kändis i stan, wiihoo. Hahaa. Blir nog bra det där:)


Helgen har bestått av jobb, jobb och jobb... Fredag kvällen tillbringades där och även lördag dag. På lördag kvällen så  åkte ja och Robin in till stan med mamma, pappa o Malin för att vara kulturella. Jag hade helt glömt bort att det var kulturnatten. Himlans massa folk var det i rörelse, scener överallt och uppträdande. Jätte mysigt var det. Vi gick runt och kikade en stund och sedan blev det china mat. Vid 23 sen gick vi till domkyrkan för att titta. Maffigt oregel spel och en dyster kör uppträdde. Men vad fin den kyrkan är! Man bor i Uppsala men man är aldrig där... Vi gick även in i gustavianum (har aldrig varit där tidigare). Hemskt att se den anatomiska teatern och föreställa sig att det har legat ex. antal uppstyckade människor där och fullt med studerande som satt runt om kring och tittade. Fyyy! Men intressant vare. Kom hem sent och klockan ringde halv sex, ögonen var som ett sträck. Gäspade mig igenom hela arbetspasset sen på söndagen. Illa för det var en massa besökare. Men fick första frågan igår, Är du gravid? och med en titt på magen:) nu börjar det synas, hihi.

Efter jobbet kom Moster och Börje in på fika. Tur att jag hade bakat äppelpajen... Ekar i frysen just nu bara för att vi ska fylla den med 45 kg nötkött å torsdag. Mysig fika med massa husprat. Är så himla glad för Mias skull! Bara strålar om henne när hon pratar om planerna och hur de ska inreda huset. Söt moster!
På kvällen sen bjöd svärmor på middag. Linda och Andreas var även där. Go mat och trevligt sällskap men när vi kom hem sen dog jag bokstavligen i sängen. Såå sjukt trött! Första natten på länge som jag sov non-stop. Vaknade iof tidigt som alltid men jag känner mig iaf utvilad:)

Idag ska jag inte göra ett skit! Inte lyfta ett finger, bara slappa:) Det regnar dessutom utanför fönstret så jag känner endå inte för att gå ut alls. Ska sätta på en film och mysa med vovvarna:)


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback