Vecka 14 ♥

Jag gick ju in i ny vecka i fredags. Har helt glömt bort att läsa om den:) 


Vecka 14

Nu är ditt barn ca 11-12 cm långt och väger runt 60 gram.
Barnet är nu en fungerande organism,
men skulle inte kunna överleva tillvaron utanför livmodern.
Det går nu att höra barnets hjärta med ultraljud.
Barnet dricker en hel del fostervätska och kan kissa.
Det får all sin näring från moderkakan.
Det kan rynka pannan och röra de andra ansiktsmusklerna.
De första hår anlagen syns som morrhår.
Få missbildningar uppstår efter denna tidpunkt i utvecklingen,
men barnet påverkas naturligtvis fortfarande av din livsföring.

Jag längtar så tills jag får en egen ultraljudsbild! (4 veckor kvar!) Man vill ju se om det finns nått där inne! Just nu känns det inte som om det finns en liten bebis där inne. Kommer inte förstå det förrens jag får se det själv:)
Men hela tiden malen tankarna i huvudet att jag inte ska vara för glad, man vet ju inte om det är något levande där eller om barnet är friskt. Och tänk om ultraljudet visar att det är något fel på barnet, hur ställer man sig till det då?? Så himla många tankar så man nästan blir tokig!

En liten fråga...
Vad tycker ni om att ta reda på vad det är för kön på barnet?
Skulle ni eller har ni tagit reda på det?
Vi vill både veta och inte veta, haha. Har ingen aning om hur vi ska göra...


Kommentarer
Postat av: Frida

Vi tog reda på det. Ångrade mig lite i början. Det försvann liksom en liten del av spänningen.

Men nu är det ganska skönt att veta, annars skulle de bli 40 miljoner till frågor, nu är det lättare att fokusera. Det närmar ju sig :)

2010-09-01 @ 11:51:35
Postat av: Sabrina

tack :D va snällt! Ja jag letade höstkort ett bra tag, ville ju ha något riktigt bekvämt iom med extra vikten som belastar ryggen just nu, men man vill ju samtidigt ha något som ser någorlunda snyggt ut ;) såg ett par snygga boots på svenska H&Ms hemsida, men dom hade inte fått in dem på mitt H&M här i england ;(



ang magen, så måste jag säga att jag är väldigt nöjd med formen den har tagit :D ser att du är i vecka 14, så du har det bästa att vänta nu :) jag tyckte v16-v23 var dom absolut bästa, för man känner bebisen därinne, magen växer, och man har ännu inte ont någonstans ( iallafall inte jag)



Nu har jag börjat få lite ont i ryggen dock ;( kul att du skrev till mig, för jag letade gravidbloggar, alltid kul att läsa nya :) så kommer följa din!



2010-09-01 @ 13:17:39
URL: http://plastkotte.blogg.se/
Postat av: IDA-Blivande mamma

Hej hittade hit via familjeliv.

Du har en härlig tid framför dig =D

2010-09-01 @ 15:50:56
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Lollo

åh, morrhår! gulligt, hihi. Jag tror jag skulle vilja ta reda på vad det är för filur där inne.. dels rent praktiskt, men också för jag tror att JAG skulle inbilla mig att det är det ena, tänk om man får värsta chocken om det blir det andra :O.. men det är upp till er hjärtat <3

2010-09-01 @ 21:01:00
URL: http://louisegraf.blogg.se/
Postat av: Theres

Tänk jag känner igen mig i exakt allt du skriver. Är i v.19 nu och vi var på ultraljud förra veckan. För mig var det helt overkligt innan (och är väl iofs till större delen det fortfarande) men det var fantastiskt att se att det faktiskt låg en liten bebis där inne och sprattlade. Jag har velat fram och tillbaka om huruvida vi ska kolla "vilken sort" det blir eller inte. Bestämde mig för att avvakta. Vid UL kändes det mest som att bara det blir en frisk bebis så kvittar resten. Tror risken är att man köper på sig på tok för mycket saker om man tar reda på vad det blir ;)

2010-09-02 @ 21:01:39
URL: http://thezz82.blogg.se/
Postat av: Theres

Om du skulle ångra dig efter UL och vilja veta könet ändå så finns det ju privatkliniker man kan göra UL på för att ta reda på kön och dyl. Så det finns alltid tid att ändra sig :)

2010-09-05 @ 20:36:12
URL: http://thezz82.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback