Tröttsamt! Tror jag har stoppat i nappen f...

Tröttsamt! Tror jag har stoppat i nappen femtio-elva gånger nu... Ögonen slår igen, nappen åker ur och ögonen åker Ding upp. Så har vi nu hållit på i 40 minuter! Att det ska vara så svårt att komma till ro efter amningen... Nu har ja iaf fått in rutinen igen att han sover i sin egen säng. Känns jätte skönt för då hinner ja me falla i djup sömn emellan åt:) Hur sover era bebisar om natten? Här brukar det vara ungefär så här. 20-21 så äter han sista målet innan han somnar för natten, vaknar sen mellan 01-02 för mat sedan brukar det vara vid 04 och sedan 06 igen. Han sover den längsta perioden i början på natten. Så därför har det blivit så att ja me går i säng tidigt för att me få hinna sova de där sammanhängande timmarna. Tråkigt men annars orkar ja inte sen... Tur att man har inspelningsbar box, för annars skulle ja missa de spännande serierna;) Nu slocknade han äntligen!! Bäst att sova så man orkar me det långa valborgs firandet imorgon:)


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej igen. Lika bra att jag skriver om Raffe ;)

När han var i Albins ålder så åt han sista målet runt 22-23..

Precis så att det inte var nån ide att lägga sig.

Sen runt 12-01, 03-04 och sen vid 07.

Det var runt 3 timmar mellan på natten.

Sen runt 2 månader plockade han bort sista kvällsmålet och somnade runt nio istället. Sen vid 2,5 mån åkte första natt målet bort.

Och strax efter 3 mån tidiga morgonmålet..

Fast det målet runt 3-4 brukar vara kvar längre har jag hört.

Så det blir bättre!!

Vi böt blöja efter varje mål och på vägen tillbaka gick jag sakta och vaggade. Vi tog bort ena sidan på spjälsängen och hade den mot sängen. Så även om han låg vaken ett tag till så kunde jag ha ena handen hos honom och kolsvart i rummet för att inte trigga igång lek + stoppa i nappar utan att resa på mig!!

Du börjar ju närma dig vändpunkten och är trött som fan, helt förståligt....

Raffe åt ju ersättning och ökade ju på målen på dagen när han börja sova på nätterna.. Hade ju Emil som kunde hjälpa till på helgerna.

Om man är sjukt trött kanske du kan pumpa ett nattmål som Robin ger. Så du får sova längre en period, även om tuttarna sprängs så går det ganska fort att pumpa ur lite och somna om igen..



Som sagt Elin, det kommer inte vara för evigt! Energireserven börjar ta slut. Men det är okej att vara helt slut och lägga sig tidigt.

Jag körde en heldag då vi bara sov ihop nyligen.

Det är vi värda!!!



2011-04-30 @ 09:14:27
Postat av: Fia- mamma till Edison

Våra nätter brukar vanligtvis se ganska exakt likadana ut som era!

2011-05-01 @ 16:02:58
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback