Namn??

Sitter och funderar på namn... Vi har ju nästan redan bestämt vad våran lilla kille kommer att heta. Har 2 namn som förslag... Men så sitter man och tänker hela tiden på att "tänk om han inte passar som det". Är jätte svårt me namn! Man vill ju inte ha ett allt för vanligt... och inte nå jätte ovanligt heller. Jag är glad för att vi vet könet på våran lille för annars skulle det ju vara dubbelt så svårt!

I början av graviditeten var jag bergsäker på att han ska heta Elias! Men det tyckte absolut inte Robin och nu när man ser hur vanligt det är så, neeej det blir det inte! Ella och Vera är två tjejnamn som jag tycker jätte mycket om men nu var det ju ingen tjej... haha.

Har ni kommit på vad ni ska ge era barn för namn??



Sen är det ju det här me andra namn.... men det får vänta!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vår tanke när det gällde namn var att vi ville ha namn som fanns med i släkten och traditionella namn. Därför blev det Emma LINNÈA. Linnéa efter min mormor och martins farmor. Emma efter min lillasyster och mertins farmor.

Hade vi fått en pojke hade det antingen blivit Emil eller Nils efter Martins farbror.

2011-03-02 @ 11:05:46
URL: http://vagenmotfamiljelivet.blogspot.com/
Postat av: Emmy- Mamma till två små grabbar <3



Jag tycker att Elias är jättefint, men vi valde också bort det då det är så himla vanligt.



Du jag hann bli igångsatt med Jack innan magen sjönk, han kom i V 39+3. Men det vanliga är ju att den sjunker innan det är dags!

2011-03-02 @ 16:02:42
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag och sambon var helt på det klara med vad barnet skulle heta i början av graviditeten. Vi hade bestämt både tjejnamn och killnamn men nu ju längre graviditeten gått desto mer har vi börjat kika på andra namn. Så nu har vi inte en aning om vad ungstackarn ska heta ;) Jag hoppas att det syns väl på den vad den ska ha för namn när den väl kommer ut ;)

2011-03-02 @ 18:09:49
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com
Postat av: Ingela/Farmor

Så synd!!! Elias är ett jätte fint namn skulle passa lill killen perfekt/// Kram farmor

2011-03-02 @ 19:18:28
Postat av: Sandra - Följ min gravidresa

N amn är super svårt.

Jag har inte alls en aning om vad den lilla i magen ska heta. Vi ska ju ta reda på könet så då kanske det blir lite lättare. Men pojknamn känns mkt svårare än tjejnamn..

2011-03-02 @ 20:37:22
URL: http://sandrasblogg.se
Postat av: alfamamma

Åh, jag tycker att namn är jättesvårt. Vi hade nästan bestämt oss, men nu har vi för många flicknamn att välja på och för få pojknamn...

2011-03-03 @ 16:07:07
URL: http://alfamamma.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback