Mango och äppelpuré

Jag fick en kasse med äpplen av mamma i lördags. Jag är inte ett speciellt fan av att äta dem som de är så nu fick det bli storkok av allt. Albin fick äppel och mango&äppel puré och jag gjorde äppelkompott till mig själv. Mango&äppel purén blev as god! Ni måste prova!! Så enkelt ju! (nu låter jag som en sån där präktig mamma som gör all sin barnmat själv... Men de är ja inte, önskade att jag vore en dock). Jag tog iaf 2 lådor fryst mango och lika mycket äppelbitar. Koka i en kastrull me lite vatten på botten till det är mosigt. Sen mixade jag me stavmixer så det blev slätt. Super gott! Nu ska de bara kallna så ska de få hoppa in i frysen:)

Taadaa!


Kommentarer
Postat av: Sofie-Mamma till Casper

de ska jag testa, började ge Casper lite smakis igår. Var inte så tokigt tyckte han

2011-10-18 @ 10:07:01
URL: http://misssoofiie.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha, jag önskar att hela huset ser så fräscht ut som på bilden du kommenterade. Övervåningen är fräsch men inte bottenplan. Vi bodde ju på bottenplan när vi renoverade övervåningen så nu känns det slitet och ofräscht. Vi ska inte till öppnis idag, Viggo är lite krasslig fortfarande så det är onödigt att riskera att smitta någon annan. Ska ni dit?

2011-10-18 @ 10:19:31
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Va duktig du är :D

Moa gillar ta mig tusan inte min mat alls. De e surt!

2011-10-18 @ 11:44:41
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback