2 juni

Det går framåt!

Den senaste veckan har jag försökt att få Albin att somna själv på kvällarna. Innan har han ju alltid somnat vid bröstet medans han ätit så har jag bara lagt ner honom i sängen... Så skulle man inte göra enligt min bvc-sköterska. Kan bli svårt att få han att somna då om jag vill vara borta nån kväll och han får flaska ist. Nu har jag iaf gjort så att jag kämpar att hålla han vaken vid sista målet mat och sedan får han somna i sängen. Det funkar ganska bra nu!:) Skönt. Flaska tar han ju jätte bra så det är ju inge problem.
Det känns som lördag idag! Blir helt fel me dagarna när det är rött mitt i veckan. Men skönt för alla ni som jobbar, 5 dagars ledigt!:) Robin har varit på jobbet vid sidan av idag och nu är han på tomten med Viktor. De ska ju nämligen börja resa huset imorgon!! Kuul! Perfekt helg me för det ska ju vara fint hela tiden, blir ju roligare då.
Ikväll har jag varit hos mamma och pappa och grillat. Gott vare (grillade hellre kött där än korv me bröd på tomten...)!! Kom hem lagom till halv nio så Albin ska få ha sina rutiner något sånär i veckorna.
Imorgon ska jag nog underhålla grabbarna vid husbygget tror ja, iaf serva me fika:) Skulle vilja ta mig iväg och sola me för oj vad jag känner mig blek just nu! Hinner ju aldrig ligga i solen och pressa...



Nu ska jag kika på greys som jag spelade in igår och sedan lägga in alla bilder från Malins student!
Blir nog ett bild regn senare:)

Funkar ännu!



Albin trivs bra i våran gamla babysitter:) Bra gung fortfarande i den:)


Röd dag!

Vilken dag igår. Jätte kul! Men va avis jag var på Malins som tog studenten... Jag vill oxå igen!!! Lyllos Lisa fick åka me på Malins klass flak som flakvärd (är tydligen nån ny regel att det måste finnas en sån, nykter). Men vilket flyt me vädret de hade. Det slutade regna precis när vi kom fram till skolan och sedan när de sprang ut sken solen.

Albin skötte sig exemplariskt. Var vaken och nöjd vid skolan, hade stoora ögon och tittade på allt. Deckade och sov hela eftermiddagen, för att sedan vandra från famn till famn sen hela kvällen. Snacka om trött han va sen vid sänggåendet:)

Idag har mamma och ja varit till skrutt morfar för att underhålla honom och käka lunch. Söta lilla morfar! Nu ska jag brodera dit Albins namn på dopklänningen sp det är färdigt och sedan gå och gulla me Malins studentpresent:) Hon fick nämligen fyra får me lamm! Jätte söta!




Lilleman har deckat i vagnen han:) Bäst att passa på och få lite gjort innan friden är över...:P

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback