21 augusti 2011

Idag var det ju ett besök hos våran kära Monika på flogsta:) det gick bra fast det var vaccination. Han skrek en stund men det gick fort över. Läkarbesök var det oxå och även där gick det bra. Albin kunde de ha skulle för sin ålder och han tyckte även han var vädigt tidig för att sitta så stadigt och länge. För att vara kille dessutom, de är tydligen senare än tjejer oftast.
Nu har vi oxå fått lactulos ordinerat. 5 ml dagligen tillsvidare. Känns bra så hans lilla mage kan komma igång! Lilla stackarn är ju typ konstant förstoppad. Att få i han den där katrinplommonpurén är ju lögn, ja den jag gjorde själv gick ju iofs bättre. Men det är ju inte kul att tvinga i han nått som han nästan spyyr av... Nej lite magmedicin blir nog bra det:)
Han fick en fin viktuppgång denna gång me. Inte konstigt när man inte har skitigt på 3 dagar kanske;) Så på en månad har han ökat 500 gr och vuxit en centimeter. Min stora lilla kille!
Albins viktuppgång och längd

Födelse: 4080 gr och 53 cm
2 veckor: 4430 gr
1 månad: 4870 gr och 56 cm
2 månader: 5850 gr och 58 cm
3 månader: 6780 gr och 61 cm
4 månader: 7640 gr och 66 cm
5 månader: 7960 gr och 66 cm
6 månader: 8500 gr och 67 cm
Så kul när vi kom ut i väntrummet så satt Kim o Karin där med sin lilla tös. De skulle på hennes första bvc besök. Så söt liten tjej! En liten Alva. Nyfödda ser så fridfulla och hjälplösa ut, hopkurade i små små knyten. Så jäkla söta!
Nästa bvc besök skulle vara vid 10 månder nu. Vilket hopp! Men Monika bokade in ett extra när Albin är 7 1/2 månad för att kolla lite hur det går me maten och så. Känns bra! Men det blir väll bara glesare och glesare mellan gångerna nu när de blir större.
Aja nej nu ska jag kika bonde söker fru!





Känner mig så konstig idag, känner faktiskt mig utvilad!
Underlig känsla:P
Nej men vilken härlig natt vi haft. Albin somnade halv åtta igår och jag halv elva. Sen var det matning halv två och klockan fem. Vid fem var vi vakna i cirkus en halv timme men sen somnade både jag och Albin brevid varann och sov till halv nio. Halleluja!!
Så himla skönt! Hoppas dessa sömnlösa nätter är förbi nu!
Uscha idag ska vi till bvc för vaccination. Ett ont måste! Tycker så synd om lill skrutt, jag tycker ju själv att sprutor e lite läskiga. Meen det går fort över och sen får vi hoppas på att han inte får nån feber.
Funderar på att åka till barnenshus och babyproffsen innan bvc. Ja efter är nog inte aktuellt...
Albins farmor kom förbi igår me en 6 månaders present till Albin. En jätte söt speldosa fick han. Tråkigt nog var det samma melodi på den speldosan som vi redan har så ska försöka åka och byta den till en annan melodi. Sen tänkte jag försöka hitta en bra pipmugg och haklappar.
De pipmuggar som finns på ica är inge bra för de har hård pip. Albin har inte fattat ännu hur man suger på den. Sen hatar han de hårda haklapparna så tänkte försöka hitta en i silikon eller andra mjuka varianter. Lättare att ha en mjuk haklapp i skötväskan me.
Nu har jag en liten kille som stirrar ut mig ifrån gåstolen. Så nu blir det lite kram kalas:)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback