22 juni 2011

Midsommar pyssel

Denna dagen till ändo nu oxå då!
På eftermiddagen åkte ja och min lilla igel till Linda och Linnea. Delade upp lite saker efter dopet, fikade och snackade lite goja. Var precis det jag behövde!:) Albin fick även prova Linneas matstol och det funkade toppen. Så nu måste jag åka och införskaffa en stol så Albin kan sitta me oss vid bordet:) Jag snodde även en sked med lite, lite mosad banan på från Linnea och prov gav Albin. Det åkte ut lika fort som det kom in, haha. Så kul min! Längtar tills vi får börja prova mera på riktigt. 3 veckor kvar:)
Efter kvällsmaten har jag gjort silltårta till midsommar. Ja eller laxtårta blev det då R inte äter sill... Smeten smakade as gott så det blir nog bra:) Håller tummarna för att vädret är med oss på fredag! Som det är nu så ska det vara sool, men det kan ju lätt ändras... Imorgon är det för övrigt utfärdat en klass 1 varning, ska bli riktigt regn-oväder minsan.
Imorgon kommer Maria, min partylites guppledare, hit. Hon ska försöka övertala mig att börja sälja igen! Skulle vara kul (och framför allt bra att dryga ut mammapengen lite) men har man tid?? Fick ett skit bra erbjudande som jag nästan inte kan säga nej till... Har jag en visning med en försäljning på 3500:- så får jag ett nytt startpaket + nya produkter och ljus för 4000 spänn. Så allt som allt saker för 7500... Inte illa! Får se hur ja gör...

Idag kom mitt Albin-halsband:) Så fint! Kedjan var kanske aningens lång men men det funkar, annars är det ju bara byta kedja:)
Bilden blev inte så värst bra då blixten lös upp hänget och utan blev det mörkt istället, aaaja.
Sitter och funderar på hur jag ska göra me skallen... Trivs INTE me frisyren ja har just nu och utväxt har ja me (typ det fulaste som finns). Eller ja frisyren funkar men när de är så mkt uppklippt så lockar mitt hår sig och jag har icke ork att platta det varje morgon... Finns dock inte så mkt att göra annat än att låta det växa ut igen:S Men färgen då... Vet inte om jag vill vara mörk längre. Är ju snyggt nu när man börjar bli brun men det är så fräscht me slingor me nu till sommaren. Men att göra slingor själv är svårt att få snyggt och gå på salong gillar inte min inkomst just nu... SVÅRT! (tror jag ska flörta me karln min om ett bidrag, hehe)
Intresseklubben antecknar jag vet men måste få ur mig mina tankar, haha.
Nej detta blev ett föör långt inägg. Ska nog hoppa in i duschen och sedan ringa gubben och se om han lever. Kan inte låta bli att vara orolig när han är borta vid huset och klättrar på taket. Tänk om han ramlar! Ikväll är iof min pappa där och håller koll på han:)
Btw!
Hittade hur man kollade statistiken på denna blogg sida och sen jag bytte blogg så har jag nu mellan 60-80 läsare varje dag. Men inga kommentarer! Tråkigt... Så nu ställer jag en fråga som ni får svara på:)
Hur kommer det sig att ni följde me mig från den gamla bloggen till den här nya??


Tråk

Vad ska man hitta på nu då? Kom precis innan för dörrn. Gick och fikade me pappa efter promenaden. Kaffe och bulle är grejer det! Viktigaste målet på hela dagen nu förtiden... Fika beroende javisst:)

Hatar att vara hemma nu för tiden! Bara kryper i kroppen på en... Borde ge mig på diskberget i köket nu när lillen sover men det är ju inte allt för skoj...



Trött är man idag me... Albin har fått för sig att han är hungrig vid halv 2-2 nu på nätterna. Ändå vaknar han vanliga tiden 4-5 för mar igen... Har varit så sen han var sjuk. Äter upp sig av det han missade kanske?
Sist vi var på BVC för två veckor sedan vägde han 6,7 och i lördags när vi var på sjukhuset vägde han 6,6. Vad fort det går ner när de inte äter! Men vi ska inte till BVC förrens om en månad och då lär han ju ha ätit upp sig igen;) Min lilla matvrak!



Häärligt ställe va?? Var och pallade lite smultron när ja va hos mor&far nyss:)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback