26 augusti 2011

Freeedag!

Alltid lika skönt me fredag! fast man inte jobbar just nu. Men ja gillar känslan av att det är fredag:) Sen att R slutar tidigt och att han går på helg är ju alltid skoj. Inte för att ja ser honom så värst mkt när han är ledig men då är han ju iaf vid huset och gör nytta, haha. Det där lät ju bra... själv sitter ja hemma och latar mig bara eller? Ja eller just nu gör jag det.
Är inne i en sån sjukt trött period just nu! Orkar inte göra nått! Hemmet ser för jävligt ut rent ut sagt och huset och garaget är inte färdigt målat + tusen andra saker ja skulle behöva göra. Men ja orkar inte! Skulle göra vad som helst just nu för att få tillbaka de där orka-vara-människa-utan-sömn-hormonerna igen.

En liten fråga till er me barn runt Albins ålder; Hur sover och äter era små på nätterna? När somnar de för natten och när vaknar de för dagen?
Albin äter fortfarande 2 gånger på nätterna... Somnar mellan 19.30-20. Vaknar för mat vid 02 och sen mellan 04-05.30. Därefter sover han jätte oroligt och man får stoppa i nappen ca en gång i halv timmen tills han vaknar för morgonen vid 7-7.30. Jag längtar sååå tills man får sova hela nätter, ja iaf bara siga upp för matning en gång/natt.

Igår kväll provade jag att ge han bröstet vid halv elva då jag gick och la mig. Han åt sig mätt (i sömnen) och jag tänkte Yes nu sover han kanske över 02 målet... Men icke! Han vaknade och då var det som om det blivit fel för han för då var han as pigg! Tog en timme för han att somna om igen... Skit unge!
Svårt det där tycker ja, man vill ju få så mkt sömn som man kan för att orka dagen. Men gå och lägg dig tidigare då! Eller Sov en stund på dagen!-Har man ju fått höra men det går ju inte... Ja ligger ju iaf vaken och vrider och vänder mig till elva, halv tolv... Och på dagen är det lögn att somna.

Blaj blaj blaj, klaga, klaga, klaga... Men ibland måste man få göra det!

Annars idag har jag blivit bjuden på pannkakas lunch hos Lollo (för sånt orkar man alltid me!). Jätte trevligt och mysigt, precis vad jag behövde idag! Nu sitter ja och hänger på tradera medans skrutt sover, eller ja hör att han e vaken nu och ligger och sprattlar i sängen...

Nä om man skulle gå och roa han lite:) Pumpa däcken på vagnen ska vi göra inför grönalund trippen imorgon. Vi ska premiär åka tåg me barnvagn, får se hur de går:)


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback