28 juli 2011

Typiskt mig!

Har ju sagt länge nu att jag ska ljusa upp håret. Göra lite blonda slingor i det och klippa det kort igen. Meen nu orkar ja inte vänta längre på att håret ska växa ut och att färgen ska mattas ut. Gick och köpte mörk brunt igen! Så nu är det riktigt mörkt igen:) och så får det vara nu ett tag till! Gisses vad det har vuxit sig långt nu under sommaren me då



Vem har sagt att blondiner har roligare lixom?:)

Nu ska jag glutta på allsången från i tisdags som ja spelade in. Hoffmaestro var ju me då ju, gillas!


Done!

Färdiga smakisarna som ska in i frysen!:)




Såklart!

Har försökt sen lunch att få Albin sova uppe hos mamma så jag kunde åka iväg och måla. Det tvär vägrade han såklart! Nu när vi kom hem så slocknade han på 2 röda i sin säng... Skit unge!
Han kommer ju inte till ro i sin vagn länge och somnar han där så sover han max en halv timme. Hinner man inte långt på + att han blir skiit grinig av för lite sömn. Svårt det där...

Idag hade vi bvc besök på på fm. Var kul för vi har ju inte varit där på 1 1/2 månad. Ökat i vikt enligt sin kurva hade han, nu mera är han en klump på 7650 gr. Inte illa! 1 kg sen sist alltså:) 66 cm lång var han me.
Var enda gång jag är där så säger sköterskan att han ser äldre ut än vad han är. Dels att han är större och sen att han är mera me. Hon såg även att han griper med tummen och pekfingret, något som jag inte tänkt på, och det var tydligen tidigt för att vara 4 1/2 månad. Sen var han så målmedveten när han skulle ta nått me. Ja jag vet ju inte för jag har ju inte nått annat att jämnför me. Men stolt blir man ju över sin lilla skrutt när hon säger så:)

Efter bvc handlade vi en sväng. Så nu är kylskåpet fyllt igen, känns så häärligt! Köpte en massa grejer så jag kan baka me, för det ekar i frysen på fikabröds fronten. Det märks att det går åt nu när R har semester:) Dock ska han jobba en sväng nästa vecka för att sedan ha veckan där på semester igen.

Vad ska jag baka då, jo jag hittade ett recept på nogaut rutor som jag tänkte testa. Sen blire bullar och en citron kaka. Har jag planerat alltså... Sen om det blir nått visar sig... Enligt SMHI ska det ju regna imorgon och på lördag så då finns ju lite dötid. Meeen som sagt det visar sig, väder gubbarna kan man ju aldrig lita på.

Nej om man skulle ta tag i och göra nått här hemma medans lilleman sover. För det känns som om ja bara sitter och skriver allmänt tråkigt babbel just nu...
Ingen bild blir det idag heller! Har blivit så dålig på att lägga in på datorn då man oftast skriver från iphonen nu mera... Systemkameran är överfull på bilder som behöver gås igenom. Kanske blir ett bildregn senare, kanske!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback