6 september 2011

Hollywoodfruarna

Vadå ytlighet?! Hur kan man göra så mot sitt barn!

Här blir Hollywoodfruns ettåring piercad
I ”Svenska Hollywoodfruar” tar Isabel Adrian, 34, med sig sin dotter, Monday-Lily, 1, till en piercingstudio. Tittarna kan se hur den lilla flickan gråter och skriker framför kameran.

— Jag gör henne en tjänst, säger Isabel i måndagens avsnitt.

— Det kommer komma en dag när hon säger "mamma, jag vill ha örhängen”. Har hon inte hål i öronen så måste hon utsätta sig själv för det där, och då kommer det att göra ont. Så jag gör henne en tjänst i dag.

Det blir nannyn som får följa med och hålla i flickan, medan Isabel håller för öronen för att slippa höra gråten och skriken. När det blir för påtagligt lämnar hon också rummet en stund.

— Jag tog med mig nannyn för att hon ska få bli syndabocken. Då kan inte Monday associera smärtan med mig och jag blir som räddaren i nöden.


Jag såg inte det här avsnittet av svenska hollywood fruarna men hade jag gjort det hade jag bytt kanal! varför tar man hål i öronen på ett sånt litet barn. Det ska väll ändå barnet få bestämma själv om det vill ha hål i öronen eller inte!

Nyss hem kommen från öppna förskolan. Ja vi var där på en TISDAG:) Blev me lockad av Karin och Therese att prova på att gå en annan dag och inte bara babygruppen. Det var kul! Träffade även på Frida och Ralf där:) Nu efteråt tyckte jag nog att det var skönare att komma iväg på förmiddagen än att åka dit till ett som i vanliga fall. Men babysången är ju så mysig:)
På torsdag ska vi prova på kyrkans öppnis och se hur det är där. Kul att variera sig!
Natten inatt var faktiskt den bästa på länge. Känner mig t.o.m utvilad (eller nej kände mig... nu e man trött igen). Albin somnade halv åtta igår kväll och vakna för mat kvart i tre och fem. Sen gick vi upp framåt sju. Det är en bra natt hos oss!:)
Konstigt me Albins förkylning igår var han jätte snorig och hostig och idag inget... Så det var därför vi åkte iväg idag, hade såklart inte gjort de om han va sjuk. Hoppas att det iaf bara var en en-dagars så det inte blossar upp igen.
Vad ska man hitta på nu rå?
Skulle ha åkt och köpt färg igentligen idag men orkade inte sitta och åka genom stan, Lat javisst! Målade slut på all grundfärg i söndags. Nu börjar ja se ett slut på målningen av huset iaf. Det är bara halva kort sidan kvar och det som går inåt på huset på baksidan. Skönt! fast sen är det ju halva garaget me men det vilja inte tänka på... Och jag vill fortfarande ha hel vitt hus, tror jag har övertygat Robin klart om det nu oxå:) Men täckfärgen målar vi nog i vår sen (då vi förhoppningsvis bor där...) eller ja får se hur vi långt vi hinner nu...
Just det en fråga till er mammor som läser! När sänkte ni ner botten i spjälsängen? Eller när har ni tänkt göra det? Läste nånstans att när barnen kan häva sig upp till sittande eller stående när man håller i dem i händerna så är det dax. Albin gör ju det men han gör det ju inte genom att ta tag i saker... Men man ska väll vara ute i god tid innan det händer nån olycka.
Nej om man skulle käka lite lunch nu, magen kurrar!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback