Hemma hos oss!

Blogg.se har krånglat i flera dagar nu igen, blir galen! Sen att vi har sämsta täckningen här är kanske den största orsaken... Byta operatör kanske? Ingen Tv har vi heller! Antenn till taket är ej inköpt ännu och den lånade bordsantennen funkar si sådär:( Men vi har ju iaf inte tid att se på Tv, haha. Massor kvar att göra har vi!

Men jag tycker ändå att vi kommit hyffsat i ordning:) Iaf i kök/vardagsrum, vårat sovrum och stora badrummet. I gästrummet står det miljoner grejer intryckta. Fattar inte hur vi fick plats med allt i lägenheten!!! Albins rum och kontor/data rummet är inte ens påbörjade... Men det är ju samtidigt ingen panik med det ännu. Hallen och entrén börjar ta färg och form. Jag tapetserade färdigt entrén idag med nya tapeten. Blev kanon bra! det blev ju som sagt en helt annan än den som jag köpt från början. Men undrar om inte denna blev snäppet vassare faktiskt:) Allt händer kanske med en mening! Haha.

Måset bara inflika att RixFm just nu spelar världens bästa låt just nu, Fun- We were young!!! As bra! Blir så glad när jag hör den:)

Ni var ju några som ville se lite bilder på hur vi har det och här kommer det. Enjoy!;)

Vårat sovrum;
image description

image description




Ljus och fint blev det!:) Det enda där inne som är kvar är lite små fix och sätta socklar under garderober. Skönt med ett rum som är helt färdigt iaf!

Köket/vardagsrummet;

Vardagsrummet som ni ser:) Soffbord och tv-bänk ska inom sin tid bytas ut men får stå så länge. Soffan var större än vi trodde men plats fick den ju:) Super skön!


Köket; som jag tycker dras ner lite pga av den ofärdiga bardisken. Den ska kaklas med stenskivor när tid och ekonomi tillåter...


Matplatsen i burspråket. Vi vet inte riktigt hur vi ska få till det där... Möbler vill vi byta ut men de här duger ett tag till iaf. Listerna i taket är skit svåra att få till! Jobbiga vinklar hit och dit... Vi ska leta en annan sorts list där tror jag. Sen, hur sjutton ska man få till gardiner!? Ja iaf få dit gardinstång?


Köksön från framsidan. Älskar våran stoora häll! Och satan i gatan vad fort det går att laga mat på induktionshäll!!! Jag skulle laga kökfärssås till middag och jag är ju van att ställa grytan på spisen och vänta på att smöret smälter och hinner då hacka lök och förbereda innan stekningen... haha jag hann inte ens skala löken nu innan det fräste i grytan. Koka vatten går även det as fort!  Och sänkr man på plattan så går värmen ner direkt, man slipper dra undan grytorna. Måste verkligen lära om nu...
Och eftersom vi ska kakla baksidan så kan vi inte sätta socklarna... och fogarna i kaklet ovanför hällen ska bli mörka.


Som ni märker kanske så har jag fått dille på hissgardiner med knytband;) Super snyggt ju! Men jag ska inte ha det i nå mera rum nu, haha

Bilder på resten av huset kommer senare. Roligare att visa lite mera klara rum! Men nu har ni fått sett lite iaf;)
Men som ni ser har vi endel kvar att stå i... Men NU bor vi iaf här:)

btw, jag älskar att ha en egen tvättmaskin, haha. OCH diskmaskin!!!!
ÅÅåå vad jag älskar vårat hus<3


Kommentarer
Postat av: Caroline

Va fint det blir! Är så avis och saknar de stora ytorna, speciellt vårat kök och dess induktionshäll. Vi ska satsa på att bygga nytt framöver :)



Hojta gärna till om ni vill ses någon dag. Kram.

2012-04-26 @ 23:59:52
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Postat av: Elin

Va fint och stort ni har fått det. Ser med spänning fram emot flera bilder på hela huset :)



Tänkte på gardinstång där i burspråket, det finns väl vinklar man kan köpa så man får en hel lång gardinstång till de ?? Har för mig att jag har sett det iaf nånstans :P



Jag har också dille på hissgardiner med knyt, så jäkla snyggt :)

Postat av: sofie-mamma till casper

åh jisses vad fint de är.. verkligen ett drömhus:D

2012-04-27 @ 10:00:22
URL: http://misssoofiie.blogg.se/
Postat av: Annsofi

Åå så fint det är vännen.. Härligt att ni nu är i erat älskade hus. Här är vi alla nyfikna. å saknar er gör vi också.. Nellie skickar puss och kram till Albin. Kram från oss

2012-04-27 @ 14:33:59
Postat av: Gülperi

Men va fint!!!!!! :D Va roligt att ni har fått flytta in nu, äntligen! :D Älskar era spotlights i taket. Skit snyggt.



Hoppas ni har det bra, det var längesen vi sågs nu. :D

2012-04-27 @ 21:45:38
URL: http://minbebis.com/blogg/gullan88
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback