Leeedig måndag

Hej hej!

Sitter ner mysad i soffan me täcke och kuddar. Ljus, alla stjärnor och ljusstakar är tända oxå. Älskar december för att det är så mysigt hemma. Det kommer kännas bra kalt i hemmet sen när man ska plocka den allt...

Idag är jag ledig:) så skönt efter att ha jobbat fre, lör och sön. Lugn helg har det varit men det har känts långt bara för att jag hellre hade varit hemma och myst me familjen. I fredags kväll kom ännu en förkylning (el dylikt?) till huset:( Albin fick 39,5 i feber pang bom bara. Va fasen det är ju bara en vecka sen förra omgången var! Då vart det 4 dagars VAB... Imorgon lär det bli VAB igen då febern inte har sjunkit en uns och igår kväll hade han även spytt. Magsjuka? Vi får se om det fortsätter. Inget mera ännu iaf.

Så typiskt för både ja och Albin hade tid hos frisören idag kl 15. Vi får se om jag kommer iväg. Nån som vågar sig hit och passa Albin? Hehe. Albin som verkligen hade behövt klippa sig... Suck.

Annars då? Det var ju ett tag sen man uppdaterade... Jo som sagt förr förra veckan var vi sjuka och VAB:ade. Innan de hade vi stor kalas här för mig och pappa. Min familj var här och hela Robins, vi var 24 stycken tror ja. Skönt att vi har stort hus! För nu vid kalasen kommer vi att vara så många... Min födelsedag slår vi alltid ihop med min pappas och det lär ju även bli så me Albin och Robins me.
Mera händelser då... Mina svärföräldrar har flyttat in i sitt nya fina hus, alla julklappar är färdig köpta, julbordpremiär och hemma pyssel. Veckan då Albin och ja var sjuka kom värsta ovädret till uppis. Robin jobbade dygnet runt typ och körde snö. Han åkte även och prov jobbade i dannemora gruva. Får se om det kommer bli jobb där nu. Lönen var ju skiit bra men fy för att jobba i gruva tycker ja. Jag skulle lätt få panik där nere! Men Robin klarar det säkert:)

Efter jobbet igår så stanna ja en snabbis och köpte grädde, sirap och choklad. Tänkte försöka mig på och göra lite julgodis idag:) Goott!!


-okey 2 timmar senare lägger ja upp detta inlägg... Albin och ja tok somna båda två efter julkalendern:)


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback