super mysig helg!

Å vad den här helgen har känts lång och härlig! Riktig mysig familjehelg💙 och mycket känns det som vi gjort oxå😃
I fredags hade jag bästa Lovisa här på lunch och lååång fika. Jag måste ju introducera henne i mamma lunket ju😉 som jag tydligen är världens mästare på enligt Robin, hehe. (eller va de tänkt som en pik från hans sida??..) Aja men mot tre tiden tyckte iaf Robin att vårat skitsnack och fika var klart för dagen. Då åkte vi till k-rauta och hämtade ut våra utemöbler. Så snygga! Jag är jätte nöjd faktiskt. Velade mycket om vi skulle ha positionsstolar eller inte men de blev fasta i konstrotting. Jätte sköna, tror inte dyner behövs isåfall bara i botten. Vi får se. Efter vi lämpat av allt hemma och alla snabb duschat åkte vi ut till Lisa och Martin (aka latino-marrrtiin efter den "snygga" nya skjortan han blivit på lurad i butiken haha). Sjukt långt har dom kommit på renoveringen i huset, as snyggt! Nu vill man ju själv bara göra om😊 Vi blev kvar till ett snåret, barnen deckade alla tre lite varstans i huset. 

Igår, lördag, spontan åkte vi viking kryssning till Åland. Ingela och Staffan campade vid kappelskär men ett par kompisar och skulle åka dagskryssning med rosella. Så vi hängde på. Albin har sagt länge att han vill åka stor båt. Båten gick vid 9.30 och så var vi tillbaka vid 14. Jätte lagom tur för barnen. Bus och lek hela båtresan. Joel slocknade i Linus vagn en timme men annars var de fullt ös😃




Vi stannade till på en fika sen vid husvagn innan vi drog hemåt sen. Klockan blev rätt mycket så det fick bli max mat hemma. Innan läggdags så fick vi alla världens ryck, körde verkligen slut på de sista krafterna efter dagen. Albin och Robin skruvade ihop bordet till altanen. Jag och Joel röjde inne. Sen tvär deckade alla i säng. Lång men rolig dag😃

Idag blev de sovmorgon faktiskt till kl 8,30. Sen drog vi igång dagen me att åka till favorit butiken efter frukosten, *trumvirvel* K-rauta!😃😃😊 De hade hemma fixar dag där idag med lite aktiviteter. Albin o Joel hoppade länge i hoppborgen , sen åt vi korv med bröd och gick tipspromenad. Köpte en torkvinda (äntligen) och olja till altanen. Efter glass intag så körde vi runt till brädgården och köpte dr mesta till altan taket. Allt virke förutom plasttaket. 
Väl hemma så deckade Joel och Linus så jag kunde olja in hela altanen. Robin klipper just nu gräset och jag har vikt aaall tvätt... Jag dog lite en stund på sängen nu känner ja. 
Ingen lång rad dock för di ropar Joel från sängen 😆

Ikväll ska vi grilla och de ska bli så jädra gott. Går dagens kryssning var kul men verkligen kass mat och sen max på de... Nä idag blir de god mat!😃😃


Linus badade igår💙 lilla köttbullen😘😘


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback