Usch för att vara sjuk!

Varför blir man sjuk nu för? Nu när man vill vara frisk! I morse hade jag feber men tror inte jag har det nu längre. Är väll bara för att man är full proppad me alvedon. Fick ringa och sjukanmäla mig i morse till jobbet. Hatar att göra det för man vet att då måste de gå en kort och det vet man ju själv hur jobbigt det är! Sen så förlorar man ju så himla mycke pengar att på vara hemma, fy sjutton. Ja får försöka jobba lite extra då så det går jämt upp.

Var nyss in till apoteket och köpte näsdroppar och halstabletter. Tänker inte sova en natt till utan näsdroppar. Fy vad jobbigt det är att inte kunna andas. När jag ändå var ute och åkte så hämtade jag mitt paket från aecollars. Cias fina halsband kom ju igår:) Blev lite besviken bara när jag öppnade det. Det är så stort och brett. Skickade ju hennes halsmått till dem ju! Sen tycker jag att halsbandet var för brett men Mikaela sa att hon hade den bredden till sina staffar så då tog jag ju den. Men Cia är ju så liten... ser lite roligt ut på henne. Men men vad ska man göra. Orka skicka tillbaka det till england och vänta på ett nytt. Får hoppas på att Cia växer till sig lite ist:)
På lördag är det utställning i strängnäs då. Första gången Cia får gå i öppenklass så det ska bli kul att se vad hon får för resultat. Domaren var irländare så det är ju posetivt!

Åhh jag vill bli frisk nu! Jag vill ju sitta i skogen nu! Blir nog inget kvällspass heller idag... Är man sjuk så är man och då ska man hålla sig inne, citerat från min mamma. Hoppas jag är bättre imorgon. Har iaf sjukskrivit mig imorgon me men sitta i skogen då anstränger man ju sig inte:)

I måndags så sköt Anders en stor tjur. Den var riktigt fin faktiskt. En åtta taggare. Blir en fin trofé, jag vill oxå ha!! Anders sköt den efter typ 20 minuter när vi hade suttit på första passet. Efter det så hände det inte så mkt. Vi slaktade upp den och in tog kvällspassen. Inte såg jag nått då heller. Bara några rådjur och en räv. Igår så sköts ingen älg. Förstår att inte älgarna ville hålla sig framme så som vädret var. Fy fan vad kallt det var. Snöade gjorde det oxå så man blev sjöblöt. Inte undra på att jag är sjuk idag... Första såten som vi jagade igenom så satt jag i ett torn på ett hygge högt upp. Värsta blås hålet. Sen när vi samlades och skulle fika så sa jag att där sitter jag aldrig igen! Så då fick Lisa sitta där när vi jagde igenom andra såten som gränsade till första. Såklart så kommer ju ko och kalv på 10 meter där Lisa sitter. Och hon skjuter inte!! Varför böt jag pass för!! Snacka om att jag fick höra det av gubbarna sedan. Nu har man lärt sig en läxa...


Markus och pappa håller på och ta sig fram till älgen


Riktigt stor tjur:) Tomas visar unghunden Kira att det är det här du ska jaga


Lastad och klar! Pappa spänner fast den ytterligare lite till


Ganska skapliga horn


Bjässe:) Nu ska den flås av och sedan hängas upp


Man kan lätt tro att det är ganska härligt här på kortet va...? Men fy satan vad kallt det var! Brr jag hackade verkligen tänder.


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback