Helgen är över nu då

Usch vad fort helgerna går. De hinner bara komma så är de förbi igen...
I fredags natt klockan 02 åkte jag och Mikaela till Öland då rå på hundutställning. Var riktigt trött när klockan ringde halv två då på natten. Kom ju inte i säng i tid... Linda och Andreas var här på middag så det blev lite sent. Sov typ 1,5 timme den natten. Men bil resan gick faktiskt bra. Det tog 6,5 timme att åka. Utställningen var ju längst uppe på öland så bara från kalmar tog det ju entimme för att komma til böda. Men herregu va fint det var där. Har aldrig tidigare varit på öland. Får bli en ölands semester nästa år:) Utställningen gick inge vidare. Cia kom 3:a och Mikaelas hundar fick tvåor utom Zorbah som vann sin klass. Såklart var det ju bara svarta hundar då rå som gick vidare.... så det var ju tur att Zorbah var me:) Men vad jag tycker det är fel att färgade hundar åker ut och svarta blir placerade. SE TILL RASSTANDARDEN OCH INTE TILL FÄRGEN!!!! Värsta domaren var det oxå. Hon hade frågat Mikaela i ringen "can I touch the dog" eeee ja varför för är hon där om hon inte vågar ta på hunden. Hel konstig! Är man rädd för rasen så ska man inte dömma den!!! Jajaa. Bättre lycka i strängnäs nästa gång. Då är det iaf en engelsk domare så det är BRAAA! Hem resan gick oxå bra. Tog lite längre tid efter som det var liiite mer trafik. Men kändes som om timmarna bara sprang förbi. Mikaela öppnade hela sitt hjärta och pratade om allt. Love you me friend=)

Idag blev det sov morgon iaf. Det var ju lögn att somna igår när man kom hem. Måste ha varit övertrött eller nått. Var fortfarnade vaken när Robin kom in stövlandes vid tre tiden. Otto var även me och ville ha en sovplats. Efter frullen/lunchen (beror på hur man ser det...) åkte jag o Lisa till Ikea och Chilli en sväng. Köpte en as härlig filt på chilli, har velat ha den länge och nu slog jag till, haha. Efter det så åkte jag, Robin och pappa till tomten och fixade lite. Vi sprängde lite stenar och märkte ut var huset och garaget ska stå. Så nu är det klart:) Får se när mät-gubben kommer nu då och godkänner allt.

Nej nu ska jag mysa ner mig i soffan me Robban och min filt. Är så sjukt mätt efter sushi´n så ja nästan bara vill gå och dö, haha. Imorgon är det skola så nu ska jag ladda läsa-tråkig-bok-batterierna:)
BYEEEE

När vi åkte hem från böda så åkte vi förbi en massa kor och flera kor och ännu mera kor... men sen helt plötsligt så står det kameler längs vägen. Var jätte många. De är lite ful-snygga. Ja vågade inte gå så nära som mickis gjorde. Kändes som om det skulle spotta på en hela tiden. Men lite coolt var det att se dem så där bland alla kor:)


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback