25 augusti

En förkylning på gång?? Jag svettas, sen fryser jag, snoret börjar rinna och jag känner mig allmänt seg... Just nu sitter jag inbäddad i myskläder och två filtar. Burr! Ingen feber än så länge iaf. Hoppas det inte är något för i morgon bitti åker jag ju till gotland och stannar där framtill söndag. Såg att det inte skulle vara nå vidare väder i helgen helgen, suck. Men det blir nog mysigt iaf:)

Vad less jag bli på jobbet alltså! Nu när alla är äntligen nöjda med sina scheman ja då ska vi från gå de helt. Nu ska vi få lägga in ett så kallat "önskeschema" 6 veckor framåt hela tiden. Och hur man jobbar de 6 veckorna får vi inte reda på förrens 2 veckor innan! Blir så less! Hur i helvete ska man kunna planera in saker längre fram då rå??? Som t.ex jag var ledig jul nu och jobbade nyår enligt gamla schemat, nu har man ingen aning om hur det kommer bli. Blir bara mer och mer less på dalby!

Nej nu ska jag försöka göra mig klar... Ska åka in till mvc och lämna lite prover igen. Ååå vad jag längtar till RUL 1 oktober!! Är så långt kvar ju...
Idag måste jag även packa inför gotlandsresan och sedan lägga in det där piss schemat. Halv två sen blire jobb...

Jag vill me ha lön idag!!!! Men man får snällt vänta tills på fredag...

En lite remainder:)
7 september börjar idol igen!! KUL!


Kommentarer
Postat av: Lollo

åååh ja! och nu är det ju inte änns säkert att vi får jobba våra helger tillsammans äns?? :( Puss Lollo

2010-08-25 @ 09:47:31
URL: http://louisegraf.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad roligt att ni väntar en liten bebis!!! Grattis till er båda:) och lycka till!

2010-08-25 @ 13:03:00
Postat av: Frida

Jag jobbar inom socialpsykiatrin, boendestöd heter det. Tar hand om dina gamlingar innan de blir gamla kan man säga. När de bor hemma!



H- penningen är som sjukpenningen. Cirka 80% av lönen.

Men om du tar en närmare titt på föräldrapennningen så kan du få samma chock som jag. Den är långt ifrån 80 %.



Man måste ha fått moderskapsintyget från barnmorskan innan man söker H-penning, vanligtvis ger de inte ut de förns v.25 men be om det på mittträffen om du ska söka för två månader innan. Annars blir det tajt om tid, jag har sökt från 4 oktober men inte fått svar än :/



Det är bara att fråga, jag är djupt insatt i allt det här nu.

2010-08-25 @ 14:49:07
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback