Thailand<3

Vad jag älskar att googla, haha. Gör det jämt på hel knasiga grejer. Nu sitter jag och googlar på thailand och så kom jag ju på att jag skulle söka ett recept. Ni som varit i thailand vet ju har goda de där pannkakorna de säljer i ständ på gatan eller stranden. Helt underbara, jag älskar den ta me tusen:) Amen för att komma till sak så hittade jag ett recept:)



Thailändska pannkakor, Roti


 För fyra personer behöver du:

  • 2,5 dl vetemjöl (rismjöl)
  • 1 stort ägg
  • 1/4 tsk salt
  • 0,5 dl iskallt vatten
  • 1 msk smält smör
  • Olja att steka

    Gör så här:

Blanda mjöl, salt, smör och ägg - späd med vatten och arbeta samman till en deg. Låt degen vila lite. Dela i bitar och kavla eller tryck ut till tunna pannkakor.

Stek de tunna pannkakorna i olja, fyll med banan och chokladsås och vik samman till fyrkantiga paket.





Googla på mat halv elva på kvällen lixom, näää inte sugen alls på mat...


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback