Trött, tröttare, tröttast

Sjukt seg dag! Ändå har ja sovit en timme nu innan det snart bär av till jobbet... Hallå järntabletter jag vill se en värkan!

Vår mini weekend i warszawa var jätte mysig. Kanske inte den roligaste staden men hotellet var skiiit fint. Vi var ju även till koncentrationslägret majdanek och det var en upplevelse i sär klass. Hemskt är bara för namnet. Ska berätta mer och visa bilder sen från hela helgen. Har inte laddat upp bilderna ännu från kameran:)

Vi kom hem i lördags kväll iaf och då blev vi bjudna på middag hos mammi och pappi direkt. Guldvärt att slippa fixa nått när kylskåpet ekade som aldrig förr:) Söndag förmiddag sen röjde vi älgpass med pappa och byggde även ett till älgtorn. Verkligen i sista stund för jakten började ju idag:) Eftersom jag jobbar kväll idag så satt jag bara och passade i morse. Robin och jag invigde de nya tornen och de funkade ju bra:) Han såg en stor älgtjur på 500m och jag hade en liten kviga på 40 m... Sån jävla röta asså! Innan vi gick ut på pass så sa vi att vi sitter till åtta så åker vi hem sen. 5 minuter i åtta smyger jag ner från mitt torn och tänkte smyga en liten bit bort för att se om älgarna gick vid äppelträden 300m bort innan Robin kom med bilen från skogen. När jag kliver ut på vägen så kliver precis en kviga oxå ut på vägen mot viltåkern där jag suttit och passat. Vi bara stod och glodde på varann innan hon vände in i skogen igen. Fy satan vad arg jag blev! Tänk om jag hade suttit en halv minut till i tornet. Då hade jag sett henne och äntligen fått fälla min första älg... Men men det kommer nya chanser. Men vadå otur!

Imorgon är jag ledig och då följer jag me pappa till Lagga och jagar hela dagen. Ska bli kul men då ska ja klä på mig mera för fyy satan vad kallt det börjar bli ute nu! Får hålla tummarna att kvigan kommer ut ikväll eller imorgon bitti igen för Robin skulle prova sitta där då.

Nu måste jag lägga på ett kol om jag ska hinna fixa lite innan jobbet kallar. Jobbade kväll igår me och fy satan vad man känner att ryggen börjar ta slut, redan nu! Not good.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback