Yeeh! Lön i morgon!!

Fick min lönespec idag och jag blev sååå lycklig! Nu får man känna sig lite rik igen, ett litet tag iaf... Denna lön blev kanon då jag jobbat 5 pass extra förra månaden, woop woop! Nu blev jag så jäklarns shopping sugen!! Börjar ju inte förrens halv två imorgon så man kanske hinner bränna lite innan det, hehe.

Sex minus var det imorse när jag åkte! Usch och fyy, finns det nå värre att skrapa rutor lixom!?! Måste införskaffa en par varma vantar känner ja. + att en jacka skulle inte vara allt för dumt... Den enda lite varmare jag äger förtillfället går preciiiis och stänga över magen nu. 1 cm till i omkrets och det är kört!

Jag och maggen idag:)

Hurra för leggings säger jag bara!

Läste precis på en tjejs blogg vars jag läser om att hon hade haft sammandragningar. Vi är nästan i precis samma vecka. Igår kväll när jag gått och lagt mig fick jag världens kramp i magen. Var precis som om den knöt ihop sig och så kändes den sten hård och jätte öm. Inge skönt alls var det! Blev först jätte rädd att det var nå fel men sedan efter en liten stund släppte det och allt blev som vanligt... Var det en sammandragning? Man blir så rädd och nojig när det händer nått eller känns det minsta annorlunda. Kanske inte så konstigt då allt är första gången och helt nytt. Sen har jag i bakhuvudet hela tiden att farmors första barn dog i hennes mage i 6 månaden. Nej usch så ska jag inte tänka! Men klart man blir orolig!
Men idag har jag känt bebis röra sig precis som vanligt så jag är luugn nu:)

Är det fler som jag tycker att det är värsta hoppet nu mellan ultraljudet och träffen sen med barnmorskan?
Känns som en evighet! Tycker de borde göra en koll liite tidigare än vecka 25.


Kommentarer
Postat av: angelica

Jag har känt EXAKT så som du med "krampen" i magen. Det har hänt mig 2-3 gånger kanske, riktigt obehagligt. Jag har "tolkat" det som en sammandragning men eftersom det gått över efter en stund. Något man kanske borde ta upp med BM? :/



Jag hade RUL i vecka 18, besök hos BM var förra veckan, 21 då alltså. Sedan har jag i v.25 igen. Skumt att du inte har den i mitten där? Fast i mina papper står det att det är bara "extrabesök vid behov" och mina värden var låga så kan bero på det. Skumt annars =)

2010-10-26 @ 17:39:42
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Lollo

åååååh vilken underbar kula! Elin kanonkula! <3

2010-10-26 @ 17:45:35
URL: http://[email protected]
Postat av: angelica

Jag tror inte det är något ovanligt att få liiite sammandragningar nu. Men det är inget som ska vara regelbundet. Den informationen har jag fått genom att läsa, så du vet;) Hihi.



Hihi det är jätteroligt att följa din blogg eftersom vi ligger så nära varann. Bara en dag:)

2010-10-26 @ 18:00:41
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Carolina

Så fin magen är! :)



En sån där lönespec hade jag också önskat mig, men eftersom jag varit sjukskriven denna månaden blev det inte så roligt. Får bränna lite extra nästa månad istället. hihi



Visst är det obehagligt när magen gör så?! Men jag har läst på massor och det ska tydligen inte vara farligt så länge det inte gör ont som tur är. Jag ska passa på att fråga när jag ska på ultraljudet på fredag! :)

Jag tycker också att det är på tok för stort hopp mellan besöken. Jag skulle egentligen inte träffat min barnmorska alls mellan inskrivningen i början av september och nästa möte i julveckan. Det tycker jag är riktigt konstigt. Det är ju hur lång tid som helst. Dock eftersom jag blev sjukskriven har jag varit där en extra gång för 1,5 vecka sedan och sen fick jag ett extra besök i november också. En riktig lättnad. Tycker det borde vara så för alla, speciellt för förstföderskor. Man är ju så nojjig och vill ha någon vis/kunnig att prata med och kolla så allt står rätt till.

2010-10-26 @ 18:10:59
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Anonym

WoW! Hot mama!

2010-10-27 @ 18:25:27
Postat av: Linda

Heeej!



Va ett tag sen.. håller mig dock lite uppdaterad genom att läsa här :)

Jooo.. det kändes jättelångt mellan. Var ju också på ultraljudet och sen inget förrän v.25. Men vänta du bara.. Sen blir det saker hela tiden.. ;) Vi har något varje vecka nu, fram tills the due date!

Och som tidigare kommentarer.. Låter som en helt vanlig sammandragning.. Vissa har mer än andra och i olika stadier, tror inte att det är något du behöver oroa dig över!

Får ta o ses nåt snart. Jämföra magar.. hehe!

Kram på dig

2010-10-27 @ 20:41:22
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback