Håller tummarna!

Höst is it! September är här och hösten är på ingång:) mysigt tycker jag! Visst är sommaren härlig och det är den man alltid längtar efter. Men hösten är så fin, träden blir så fulla med färger och man får börja klä på sig och tända massa ljus i höstmörkret. Sen kommer vintern och den tycker ja me om, när det är kallt och snö! Annars hatar jag vintern, slask och lerigt kan jag vara utan...



Just nu sitter jag och mumsar i mig frukost, dagens bästa mål:) Fick för mig igår kväll att baka bröd. När jag var på Lagga marknad med farmor för nån helg sen så köpte jag mjöl som de malde på plats i Lagga kvarnen. Jätte gott! Fick bli Stinas goda frukostbullar. T.o.m Robin tyckte om dem, haha. Jag bakar ju för det mesta mörkt bröd och det är bland det värsta han vet... nu blev det ljust och det gick hem:)

Igår var blev det en städ dag här hemma! Efter ja kom hem från jobbet så dammsög ja överrallt och t.o.m torkade golvet (var inte igår det blev gjort...) Sen fick jag för mig att det var min månad att städa trapp-upp-gången så då torkade jag där me. Sen när Mia kom hem hörde jag hon satte igång dammsugaren och började städa i trappen. Jag frågade henne om hon tyckte jag fuskat och vi fick ett skratt anfall, haha. Det var visst hennes månad och hon var så fokuserad på att hinna städa innan tv-programmet skulle börja. Söt moster!

Men vad skönt det är att vakna upp till ett rent hem! Nu slipper jag feja innan jobbet kallar:)
Apprå på hem... Vi kanske ska flytta!!!! Om allt går som det ska så får vi flytta in i en trea i vinter. Såå skönt det skulle vara!! Då behöver vi inte känna den stress med huset och vi får bra med plats framtill dess huset blir färdigt. Vore underbart! När vi (förhoppningsvis) blir tre i vår och vi vore tvungna att bo kvar här i några månader då skulle jag bryta ihop!
Guu vad jag hatar myndigheter just nu... inget kan man visst göra heller för att elda lite i baken på dem...


En sak till som är jätte kul. En nära vän till oss håller på och budar på ett hus nära där vårat hus kommer stå:) Jätte kul att vi kanske kommer bli grannar! Håller tummarna för dig:)


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback