2011- Vilket fantastiskt år!

Januari, Jag var gravid och mådde som bäst just då. Jag jobbade även det sista arbetspasset den 3 januari för att sedan få 2 lugna månader havandeskapsledigt innan lille sonen kom till världen. Vi var även på Kim och Karins fina bröllop och jag lyckades klämma mig i en klänning;)
Magen var som sagt lagom stor:)


Februari, En väldigt lång månad kändes det som fast det är årets kortaste. Man bara gick och väntade och längade efter den lilla i magen. Magen växte och växte denna månad, jag kände mig enorm! Vi var mycket vid garaget då och grejade oxå.


Mars, Äntligen var månaden kommen som vi väntat på så länge! Jag hade ju BF den 8 mars men Albin höll oss på halster yttligare en vecka (den längsta i mitt liv!). 15 mars var det datum som han bestämde sig för att komma och det är den bästa och lyckligaste dagen i vårat liv! Denna månad slår ingen annan -då vi fick träffa våran son för första gången! Kärlek från första stund♥


April, Jag och Robin firade våran första förlovningsdag. Vi gjorde inget speciellt eftersom vi nu hade en liten, liten kille hos oss. Det var mycket jobbigare än vad jag förställt mig att ha en bebis. Albin åt varannan timme dygnet runt första tiden. Att man orkade tänker man nu så här i efterhand! Denna månad blev även våran husgrund färdig.


Maj, Nu kom värmen ordentligt! Vi började vara mera utomhus och tog oss iväg längre sträcker från lägenhetens trygga vrå;) Albin blev 2 månader och mera medveten om allt runt omkring. Jag kommer ihåg hur kul jag tyckte det var. Han log när man pratade me han och följde en med blicken, första skrattet kom och han blev mer och mer en bebis än ett spädbarn (om ni förstår vad jag menar).


Juni, Huset börjar resas och ta form:) Vi lämnade bort Albin för första gången och var på fest, dock inte över natten då jag tyckte det var för tidigt. Min älskade lilla katt fick bli en ängel pga av att hon blivit sjuk:( Saknar henne så mycket! Albin och kusin Linnea döps i Ramsta kyrka. Dopet blev jätte fint och lyckat fast Albin var sjuk och vi satt på barnakuten på kvällen sen.


Juli, Vi njöt av sommaren! En massa utflykter gjorde vi även.


Augusti, Albin blev 5 månader och började prova på att äta mat. Ingen höjdare, haha.


September, Min kära morfar blev en ängel. Jag är så glad att han han träffas sin lilla "albin-25:a":) Annars denna månad hade vi taklagsfest, släktträff och kräftskiva. Albin blev 1/2 år och lärde sig sitta stadigt. Han åkte även på sin första förkylning...


Oktober, Robin och jag firade 3 år tillsammans♥. Albin lärde sig vinka och krypa m.m. Efter 6 månader började utveckligen gå med en rasande fart. Helt plötsligt bara kunde han saker som han inte kunde tidigare, skit häftigt att se!
image description

November, Jag slutade amma helt, så skönt! Albin blev ju iaf inte mätt på det längre. Annars denna månad flängde vi runt som vi brukar göra, träffade massa vänner, var på öppna förskolan och fikade såklart:) Albin lärde sig att ställa sig upp själv. Han började även ljuda till ord och lärde sig små saker som var lampan är och var hundarna är o.s.v. Husbygget rullar även på då Robin inte har lika mycket på jobbet att göra som innan.


December, Jag fyllde 25 år och det firades med de närmsta:) Sen har det varit en massa högtidsdagar och en massa jul förberedelser som även de spenderats med familjen. Mysig månad har det varit! Albin firade sin första jul och det var mkt lyckat. Han som älskar att öppna paket var i himmelriket;) Men december är ju inte slut ännu och ikväll ska det nya året firas in!!:)
image description


Det var vårat år det:) 2012 kommer få det svårt att knäcka detta! Iofs hoppas vi ju på en inflytt i huset och det kommer ju inte vara fy skam:) Och som Ingela sa nyss -Det kanske blir en lilla syster med.... Haha. Fast det kan jag bestämt svara på att det inte blir, inte som det känns just nu:)

Nu är det eran tur att berätta om det gångna året!


Gott nytt år på er alla fina! Hoppas ni får en toppen kväll:)


Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

vad roligt att läsa om året :)

2012-01-02 @ 13:01:16
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Förstår att det varit ett underbart år för er! Hoppas det blir ett lika fint år för oss nu :D

2012-01-02 @ 22:49:20
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback