Tredje advent

Och 2 veckor kvar till jul... Nu börjar det kännas att det är lite smått brådis me de sista julklapparna. För jag tänker inte trängas me alla andra sista veckan! Nä nu i veckan ska det bli klart!

Idag bakade jag och mamma pepparkakor. Julmusik, smaka deg och snacka lite skit me mamsen, så himla mysigt! Var ju tänkt att ja skulle ha åkt till hagby me på julmarknad men de hans inte me:( -Förlåt Ingela!

Halv 5 befann jag mig vid botaniska trädgården som resten av hela Uppsala. Idag var det årliga fyrverkeriet nämligen! Igentligen brukar det alltid vara första advent men i år var det ju dåligt väder då så det blev inställt.
Fyrverkeriet var lika vackert som alltid! Trodde dock det skulle vara liite extra i år eftersom Uppsala blivit en stor stad nu (200 000 inv.)... Men icke. Jag kom inte underfunn me vad det var för tema heller, förra året var det film och åren innan dess mamma Mia och Bond.

Efteråt blev det middag på Java me syster, bror, Matte och Ellen. Och sedan adventsfika hos bror me lite släkt. Vi i Nilsson familjen gillar det här me adventsfika vi:) alla 4 dagarna ska det vara!


Kommentarer
Postat av: Gülperi

Åhhh va fint, :D Jag var hemma hos mina föräldrar och helt plötsligt hörde vi en massa fyrverkerier. Så vi missade allt liksom. :(



Ska ni förbi Öppnis något i veckan?

Kram

2011-12-12 @ 12:21:38
URL: http://minbebis.com/blogg/gullan88
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback