Varning för låångt inlägg...

Känns som om det var ett tag sen som jag skrev av mig ordentligt:) eller nja det kanske det inte var, haha, men det känns som om det har hänt så mkt senaste veckan. Jag har fyllt år, husbygget har tagit ett regält kliv framåt, umgås me vänner och familj, premiär festat/utgång och sovit för första gången utan Albin. För mig var med mycket på en och samma vecka;)

Måndags; Kom en firma och sprutade lösullen på vinden i huset. Sen har även ytterväggarna plastats nästan klart, en innervägg kommit upp, el-killen har påbörjat sitt arbete och centraldammsugaren monterad (pappa??). Idag skulle de (Robin o pappa) fixa så vi kan slå på värmen, KUUL!

Tisdags; Var jag med lillemannen till bvc. Bvc-sköterskan fick en vikt som hette duga;) så nu kan hon inte klaga på att han inte går upp ordentligt. Albin hade ju gått ner när vi var där för 1 månad sen... Men nu drygt 3 veckor senare hade han tjockat på sig 600 gr!! Alltså gått upp till 9080 gr (exakt 5 kg sen födseln:)). Amningen på slutet var nog lite svältkur tror jag. Jag pumpade ut lite för ett tag sen och det var ju typ som vatten. Vällingen gjorde susen! Är så himla glad att det löste sig me nappflaskvägran tillslut!

Onsdags; Då spenderades dagen på gränby. Kläd shopping och julklappsletning. Fika med Evelina gjorde vi ju oxå:)

Torsdags; Min födelsedag!! 25 bast blev man... så nu får man gå på flurran lagligt;) På dagen var vi på babygruppen och lekte/sjöng. Albin och Emir fann varann verkligen, de satt och lekte jätte länge. Och jag satt och fikade me de andra härliga mammorna, såklart;) Nästa sista gången var det för oss. Nästa gången är sista för terminen på babygruppen och sen när det startar igen i januari är vi för gamla:( Då är det stora öppnis som gäller!
Mot kvällsingen kom Robins hela familj på kaffe&tårta. Mycket trevligt! Jag fick jätte fina presenter och blomma. Bästa presenten var från Robin:) Jag fick en Tassimo kaffemaskin!!! Har velat ha en sån lääänge. Sjukt gott kaffe och så slipper man brygga en kanna nu, bara att stoppa under koppen och drycka på en knapp!

Fredags; Ja igår alltså. På fm hängde jag uppe hos mamma o pappa. Sen hjälpte jag pappa att få tag på Loke på grannmarken, Loke vill aldrig sluta jaga nämligen:) Vid tre tiden lämnade jag av Albin + hundar hos mamma och pappa för att sedan bege mig uppklädd mot stationen med Robin och Simon. Där mötte vi upp en andra massa IVV:are och käkade en bit mat. Guu så fint det har blivit i gamla stations huset. Super go mat me! Framåt sex tog vi tåget till sthlm och konserthuset. Där vi fick se stjärnklart-showen med bland annat Carola, Tommy Körberg, Salem al Fakir, Shirley Clamp, Orup, The poudels. Super trevlig kväll verkligen!! Och fan vad snygg Carola är!! Alla artister bjöd verligen på show, var jätte kul och se. Väl i uppsala efter att vi fick skynda oss till sista tåget hem gick vi ut på bullit en sväng. Men faan va trött ja var! Robin och ja drog lite fylle käk ist och åkte hem vid 2 tiden.


Carola


Alla artister o dansare


Orup o alla de dansare som han omgav sig me hela tiden


Några trötta IVV:are på tåget mot Uppsala

Idag; Sov hela natten non-stop gjorde jag! Trodde jag skulle vakna på ren rutin och kika till Albin men icke. Jag vaknade med ett ryck och blev förvånad att klockan visade halv 11. Men sjutton va ja saknade lilla söta A då. En halv timme senare var jag upp hos mamma och pappa och pussade på han:)
Det hade gått jätte bra att ha honom sa mamma. Sovit hela natten utan välling dessutom. Duktiga kille!

Hade tänkt åka på julmarknaden i Ramsta idag men orka! Iofs så håller det på en halv timme till så hinner gör vi ju... Skönt att bara vara hemma och dega. En aningens seg är man ju idag...


Nån som orkade läsa min detaljerade beskrivning på veckan?? haha. Ska ju tillägga me att vi varit dunder förkylda me i början på veckan, men det har inte hindrat oss:) Nu är både jag och A hyffsat friska iaf. Skönt! Känns som om förkylningarna byter av varann konstant just nu...

Nu är det mellis dags här hemma tycker en arg Albin:)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Gülperi

Gud va roligt du verkar ha haft det.

Ja Emir och Albin fann verkligen varandra. Nu börjar de små leka mer med varandra, de njuter av varandras sällskap på ett helt annat sätt än förrut.



Hoppas vi ses nästa Torsdag på sista Babygruppen. Kram

2011-12-03 @ 21:25:20
URL: http://minbebis.com/blogg/gullan88
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback