Min lilla plutt

Fick lite frågor om varför Cia ska försvinna... Tänkte att jag gör ett svar här ist.

Det är så att jag är fodervärd åt Cia. Det är en kompis till mig som har staffe uppfödning och enligt fodervärdsavtalet så ska hon ta 2 valpkullar på Cia. Nu är hon dräktig med sin första kull och är beräknad runt 1 mars. Under valpningen och under valptiden så kommer alltså Cia bo hos uppfödaren.

Det här är den tråkiga delen med att vara fodervärd... Att de ska ingå i aveln. När vi skrev det där avtalet så kändes allt så avlägset. Cia var ju bara en liten valp, men de här två åren har gått sjukt fort. Kommer bli jätte jobbigt att behöva lämna bort henne men det är som det är. Jag vill inte och har även inte tid att ta hand om nå valpar så det här är det bästa. Det är även bra att det blev just nu oxå på ett sätt... Jag har ju en till hund, en tax. Så när våran lilla bebis bestämmer sig för att komma kommer vi bara ha en hund här hemma.

Även fast man visste att hon skulle åka iväg snart så blir det ändå jobbigt när dagen väl kommer. Älskar henne så sjukt mycket! Kommer bli så tomt här hemma utan henne. 2 månader är långtid!! Men får tänka så att snart har jag annat att tänka på:) och jag vet att Cia kommer ha det bra! Hon kommer ju även hon ha fullt upp me små knoddar snart:)


Finaste hunden♥



Kommentarer
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Hon är så fin så. Får ni tillbaka henne sen? eller säger ni hejdå nu.

2011-02-22 @ 10:48:11
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Angelica - Gravid v39

Åh men så mysigt att hon också ska bli mamma nu :)

2011-02-22 @ 10:57:00
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Elin svarar:)

Vi får tillbaka henne sen! Sen när valparna är sålda. Så hon kommer vara borta i 2 månader:(

2011-02-22 @ 10:57:48
URL: http://doncellita.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback