Såå avis

Vill me ha bebis nu!! Kikade in på webbisar idag (efter att Lollo skvallrat) och nu äntligen har Mikaelas lilla tjej hamnat där. Hon föddes den 8 feb efter igångsättningen. Vill så gärna åka dit och kika, helst NU haha. Men de har nyss kommit hem så förstår att man vill landa lite först, iaf kommer ja vilja det när vi fått. Får se om vi får komma nästa vecka:)


Såå liten och såå söt!

Grattis Mikaela och Ardalan!<3


Sen har även två tjejor vars bloggar jag följer fått sina små söta. De var dock beräknade innan mig men ändå! Jag vill me ha. Men jag ska krama bebis imorgon, för då ska jag till Linda och sno Linnea lite:)


Kommentarer
Postat av: Carolina

Visst blir man avis när alla föder här och där ;)

Vill ju också ha min bebis nu.

Här i bloggvärlden har ju de senaste mammorna ut dessutom fått innan bf.

2011-02-16 @ 22:47:28
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Oh så fin <3 Snart är det din tur :)

2011-02-16 @ 22:50:23
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Angelica - Gravid v38

Jag är med avis på alla som får sina bebisar ;)

Men snart är det vår tur!

2011-02-17 @ 09:31:41
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Frida

Hehe, flodhästkänslan känns bekant ;)

Önskar ingen att gå över så långt som jag gjorde, fy faaaaan alltså! Den kommer nog runt bf tror ja + - 3 dgr.



Tensen funkade jätte bra första timmarna där inne, behövede ingen lustgas alls då. Sen när de satt dropp och ökade intensiteten på värkarna så hade jag kvar den ett tag tillsammans med lustgas.

Men det vart så myket att hålla reda på. Höjja tens OCH börja andas i lustgasen när värken kommer.

Men säkert att det perfekt när man är hemma och inte har en lustgas tillgänglig :)



Sen kunde de inte ta ctg när tensen var på och de vill gärna höra barnets hjärtljud när man får dropp, pulsen störde mätningen tydligen.



ja eller hur att det är gynundersökning på efterkontrollen. Vart helt förvirrad. Nu ska jag tillbaka 17 mars för undersökning och fixa preventivmedel. Eftersom jag har operationen nästa vecka så var vi tvugna att skjuta upp det. SÄMST, jag var ju där redo liksom, hehe! Jag tror nog att man ska göra undersökning egntligen, bara att hon var stressad :/



Det känns helt ok, det är klippet som man känner av fortfarande. Försöker göra KNIP övningarna, men man glömmer det lika snabbt igen. Jag blödde nog i drygt 6 veckor. men första fyra ganska rikligt. Första veckan ska vi inte prata om, FORS. nej blä!

Man får springa och byta binda(läs blöja) hela tiden.

Men bättre att det kommer ut av sig själv än att de måste trycka på livmodern, för det gör SVINIGT jävla ont.

Kroppen behöver verkligen ta igen allt känns det som. Blödning, alla biverkningar.

Tur att man får alla hormonerna från amningen i början, det är dom man går runt på sen.

Dom är guldvärda annars skulle man bryta ihop av utmattning!



Nej hur jag babblar, en liten novell vart det ;)



Snart är det din tur :D du kommer älska det, hur ont det än gör och hur och när det än blir.

UNDERBAR KÄNSLA!



2011-02-17 @ 10:55:36
Postat av: Frida

Ps. Bunkra lika mycket bindor som blöjor. STORA bindor ;)

2011-02-17 @ 10:58:00
Postat av: alfamamma

Det föds verkligen mycket bebisar i bloggvärlden, men det är ändå svårt att förstå att det snart är en själv som kommer uppdatera med den glada nyheten.

2011-02-17 @ 12:51:19
URL: http://alfamamma.blogg.se/
Postat av: malin

Hej. ursäkta, ja e så seg på att svara. Ja, det är många som får sina söta bebisar före, man blir avis. Förstår att magen känns otymplig, men snart så är det dags ju elin. :o) kul.

Jo, jag har börjat "känna" lite, det är en häftig känsla, och nu har vi mindre än en vecka till rul. :o) Har ni kommit på något namn än då? det tycker jag är jätteknepigt, men man kommer nog på något bra till slut.

Man är ju en riktig lantis, så man är inte så mycket i stan nu för tiden som förr, men jag åker gärna in och träffar dig. :o) men jag tänker på hur du mår nu? kramar

2011-02-18 @ 10:08:44
URL: http://barababbel.tk
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback