VINTER kaos igen då

Meeen jag som fått lite vår känslor i kroppen... Nu är de som bort blåsta! Värsta snö ovädret det är! Jag var ut vid halv åtta i morse för att gå till tvättstugan och huvvaligen! Tog mig en spade och fick skotta hela vägen fram för att komma dit. Det värsta är väll att det blåser så mycket. Allt driver ju igen direkt efter att det blivit skottat/plogat... Men ja ja skönt att vara höggravid iaf så man slipper gå ut och åka till jobb o.s.v;)

Igår blev ännu en fika dag (känns som man inte gör nå annat nu förtiden än att fika, haha, värre lär det nog bli sen me...). Åkte hem till Lollo på fm och blev bjuden på både lunch och fika. Jätte myyys! Hon hade gjort en super go spenat-fetaost paj. Ska vi köra den där halv-åtta-hos-mig-grejen så får inte hon vara me, för då kommer hon vinna bara. Haha.
Sen vid halv två så var sista föräldrautbildningen. Amning och eftervård handlade den om. De tröck en himla massa på amningen, att det kommer bli tufft men att man inte ska ge upp. Finns tydligen studier som visar att barn som inte ammas har högre risk för att få infektioner och allergier... Jag vill amma och tänker kämpa på med det men går det inte så går det inte. Så känner ja. Får se hur det blir sen:)
Lite tråkigt faktiskt att det var sista träffen. Eller iof kommer vi ha en träff sen när alla fått men ändå tråkigt tycker ja. Jag är jätte nöjd me kursen faktiskt, tror även R är det fast han får det att låta som om allt var skit töntigt... Men som det låter nu så har han mera koll på vad som kommer hända och känner sig trygg me det, innan var det lite mera oroliga frågor.

Nu ska jag försöka pulsa ner till tvättstugan igen och hänga allt... Typiskt att man skulle ha bokat den just idag lixom!


Kommentarer
Postat av: Angelica - Gravid v.37

jag känner som du med amningen :) Jag ämnet inte ge upp i första taget men de får bli som de blir :)

2011-02-11 @ 12:37:31
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Anna

Det med forskningen angående amningen är nog väldigt olika beroende på vem man pratar med. Jag pratade med min bvc sköterska om det eftersom jag vill sluta amma och hon sa att forskning visar på att det inte har någon betydelse om man ammar eller ger ersättning.



Gör som du själv vill, finns inget värre än att amma på grund av pressen att man SKA göra det, tro mig!

2011-02-11 @ 13:24:47
URL: http://vagenmotfamiljelivet.blogspot.com/
Postat av: Lollo

Hihi, gulle dig! Jag är på den där halv 8- idéen! Jag måste bar säga till dig Elin... Du kommer bli en helt underbar & fantastisk mamma!!! Fina du <3

2011-02-11 @ 22:08:23
Postat av: Elin:)

Taack Lollo! Du är så söt<3 Älskar dig min fina vän!

2011-02-12 @ 12:45:40
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback