Drömmer mig bort


tänk när det ligger en liten prins där, åå!
Känns inte allt för långt bort nu:)

Ultraljudet idag gick jätte bra! Nu är våran lille kille frisk:) Det vidgade njurbäckenet var normalt nu. Så läkarn tyckte att det var ingen idé att göra de där sista ultrljudet i vecka 37:) känns så skönt! Känns som om man kan pusta ut lite nu!

Läkarn vi hade idag var jätte gullig. Han var så lugn och pratade så man förstod. Vi fick även två stycken bilder med oss hem, i 3D:) Så nu har vi bilder på våran prins ansikte. Så roligt för man ser verkligen att munnen är en kopia på Robins. Åå vad jag längtar nu tills vi får se han lajv!!!
Jag glömde fråga hur stor han var nu (var så himla massa andra tankar just då) men läkarn sa att han växte normalt. Så enligt den här veckan vad man kan läsa ska de ju ligga på ca 2kg.


Nu sitter ja och väntar på att söta rara Anna ska komma förbi på fika. Sjukt det där, vi bor så nära nuförtiden men ses så sällan!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej igen. 3d ultraljud är häftigt. Vi gjorde ett extra 3d ultraljud i vecka 20 nått o det är roligt att titta på dom nu o se likheterna.

Ja det är nog bra att vänta med amningsbh. Mina passade ju inte även om de affären sa att gjorde man si och så så skulle de passa. Börja med amningslinne är mitt tips o köp bh-.ar efter 2 veckor kanske.

Vi hade 50 i en månad ungefär och vi behövde mycket ombyte mer än vad folk hade sagt. Men vi fick en liten kräkbebis och har ingen tvättmaskin uppe i lägenheten. Men det behövdes mest bodys och pjamaser för vår del. Tror vi haft ungefär 10 bodys och två pjamaser o då har det fått bli mycket hantvättande. Men köp kanske inte för många innan han är född. Ni behöver kanske inte lika mycket som vi behövt. Byxor behövs inte alls lika många av.

Mitt tips är att satsa på seconhand affärer om ni behöver lika mycket ombyte som vi behövt.

Jag blödde inte alls mycket. På sjukhuset använde jag mig av de "snygga" nättrosorna man kan ta på sjukhuset och deras bindor. Sen när jag kom hem hade jag mina egna trosor och vanliga bindor förutom på natten på jag hade "förlossningsbindor" som man kunde köpa på vissa apotek. Har aldrig blött igenom.



Nej kan inte komma på nått jag saknade i bb väskan. Men vet inte riktigt vad ni har tänkt att ha med.

Vi hade inte med massa mat o sånt som de brukar stå i allas listor. Jag fick bulle där under tiden och hade kunnat få mat också om jag hade velat. Godis hade jag inte ens kunnat tänka mig. Det ända jag tyckte va "gott" va hårda halstabletter (extra) med citronsmak.



Skriv gärna igen om du har fler frågor eller nått annat. Hjälper gärna till.

Anna

2011-01-12 @ 15:38:17
URL: http://vagenmotfamiljelivet.blogspot.com/
Postat av: Carolina

Men ååh så mysigt och inbjudande det där ser ut!! :) Vill också bädda spjälsäng snart, eller i alla fall vaggan som lillan ska ha första tiden. :) Så mysigt!



Vad härligt att allt är fint med er lille nu. Måste vara en riktig lättnad. :)



Svar: Ellerhur?! Trodde jag skulle vara typ ensam om bebis i år men nu dyker det upp fler och fler omkring som också ska ha smått. Mysigt.

2011-01-12 @ 18:26:34
URL: http://bluppan.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback