Nattuggla

Alla dessa tankar gör en tokig! Går ju inte att sova för sjutton... Sen dagen som var var ju inte den bästa heller... Usch!

Var ju dock på barnmorskebesök igår på fm. Det är ju alltid lite kul iaf, fast detta hade jag ju helst inte velat gå på. Hade hellre legat och fött! Allt såg bra ut iaf, sf-måttet hade ökat (kommer dock inte ihåg till vad...) och hjärtljuden var fin fint. Min vikt hade även ökat (nu får det vara nog!), +17 kg nu sedan inskrivning. Lillen hade även börjat sjunka ner nu, som jag själv känt senaste veckan. Huvudet var ruckbart fortfarande. Hon bara skrattade åt mig när jag suckade... Behöver ju inte betyda att det är långt kvar men troligen kommer ja gå över. Bra om jag ställer in mig på det sa hon och det har jag faktiskt gjort nu. Fick en ny tid till 17 mars. Looovar att det ännu inte hänt nått då, ja eller så kommer han då på Robins födelsedag... Men som sagt det visar sig och han kommer ut när han känner sig redo! Är bara så himla dö less på det här nu! Hatar att vara gravid just nu.

Efter Bm-besöket åkte jag ut till Mikaelas mamma för att vara me när Cia födde sina små (lyllos henne som fick föda). Var så himla skönt att se Cia igen och hon blev så glad när jag kom fast hon hade ont. Lilla hjärtat!
Tyckte så synd om Cia, hon hade det så jobbigt! Första valpen fastnade me baktassarna ute. Precis då vi skulle packa ihop o åka till vetrinären kom den ut. Dödfödd. Där av att hon hade haft det så jobbigt, den döda valpen kunde ju inte hjälpa till. Sen andra valpen blev det samma procedur... Den fastnade och lossnade till slut, även den dödfödd. Jätte tråkigt! Tur att det var Cias första kull så hon inte fattade direkt vad som hände. Så det blev inga levande valpar för Cia. Vetrinären som vi pratade me sa att de måste ha dött precis när värkarbetet började. Antingen var de för stora för Cia eller så var det för att båda kom me baken först (är tydligen inte bra). Olyckligt javisst men jag är så glad för att det gick bra för Cia än då. Hon mår bra och slapp bli snittad. Hon får stanna kvar hos Mikaelas mamma ett tag nu för att komma igen och sedan kan de tydligen bli nå strul me juverna nu när hon inte har valpar. Känns skönt att Britt-Marie håller koll på det.

Men vad fashinerad jag är av hur djur hanterar allt! Ja menar när vi ska föda så är det skrik och smärtlindring hit och dit. Djuren föder oftast flera ungar utan problem. När allt var över för Cia så var hon precis som vanligt, som om inget hade hänt. Konstigt det där!


Cia som valp!



Kan inte låta bli att skratta när jag ser fotot i inlägget under. Jag ser ju ENORM ut, haha. Så stor är jag verkligen inte. Ser ut som om jag bär på tvillingar för sjutton haha. Måste luta mig bakat på nå sett och puta fram me magen. Inte vackert!:P


En liten mera rättvis bild tagen för nån vecka sen:)


Kommentarer
Postat av: Ida

usch vad tråkigt för Cia. :(



Inte bara du som är nattuggla, varit vaken sen halv 3, vaknar efter thai-tid. så har tagit igen 2 v bloggläsande. himlans fin mage du har! snart är ungen ute :) själv ska vi på RUL idag. pirrigt!



kram

2011-03-04 @ 05:52:52
URL: http://kevlarsoul.gone.se
Postat av: Fia

Min bebis har varit fixerad mååånga veckor men den tänker visst inte komma ut i alla fall, så jag försöker också ställa in mig på att gå över tiden. Inge kul!



Ja djur ser ut att ha det mycket lättare än oss när dom föder, undrar hur det kommer sig?!

2011-03-04 @ 08:38:07
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh, vad tråkigt för Cia! Men hon kommer nog hinna få kullar framöver att njuta av :)



Segt att den fortfarande inte fixerat sig, hoppas du slipper gå på nästa BM-besök i alla fall :)

2011-03-04 @ 10:41:33
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com
Postat av: Malin Simgren

Hej! Jag tycker du har en jättefin mage! Syns verkligen inte att du gått upp 17 kg!

Jag har också nästa bm tid den 17/3... Men hoppas liksom du att den inte ska bli av!

Skulle passa bra om han ville komma nu!!!

Vad tråkigt att det inte blev några valpar för Cia... Hoppas på bättre lycka nästa gång.

Kram Malin

2011-03-05 @ 07:20:56
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback