Lite utveckling!

Jag kan inget göra än att skratta åt min lilla kille. Det verkar vara hans grej att lära sig nya grejer på månads-dagen... På 6 månaders dagen satt han (okey dagen innan). Vid ganska exakt 7 månader så kröp han och nu vid 8 månader börjar han ställa sig upp mot saker. Hittills är det mest till knästående och om saken han häver sig upp mot är i rätt höjd (alltså inte för hög) så ställer han sig även helt upp. Detta började han me igår och idag har han verkligen försökt ställa sig mot allt här hemma! Nedersta kökslådan är populär:) Först drar han ut den och sedan kryper runt till lång änden och sedan ställer sig. Som tur är är han väldigt försiktig, jag tycker det är lite läskigt att han ställer sig upp för han är inte så stadig ännu... Som nu här på kvällen ställde han sig mot ett packet med toapapper och det flög ju såklart undan och han landade pang i golvet. Men antar att det kommer bli en del fall nu innan han lär sig...

Annars så kryper han med en himla fart nu. Överallt och ingenstans är hans motto! Favoritställerna som man oftast hittar han på är dörrmattan och hallspegeln. Sen när han ser att hundarna ligger på nån av sina dynor så sätter han av i spurtt dit. Både Cia och Loke har visat att de absolute inte vill ha honom där, det är ju deras fristad! Så det är ett himla passande. Njut ni som inte har en unge som kryper!! haha. Nejdå denna utveckling är så himla roligt. Han roar sig så mycket själv och kan följa efter på egen hand när man går iväg. Men det här me hundarna är jobbigt faktiskt. När de ligger på golvet bara så bryr de sig inte om han, utan de går bara undan om de tycker han är dryg. Det är just deras sovplatser som är BARA deras. Och det är ju klart att det är så! Men lära en 8 månaders bebis det är inte lätt! Har jag inte 100% koll så stänger ja till grinden till köket så inte Albin kommer in där. För oj vad fort det kan gå ibland, man tror man har han på ett ställe men icke en sekund senare är han där han inte får vara typ i vattenskålen!

Gåstolen är inte så populär längre så den tog jag bort ikväll nu. En sak som är så jäkla rolig! När Albins leksaker hamnar under soffbordet och han ska komma åt den. Det här me att åla sig under så man inte slår i huvudet i hyllan har han inte lärt sig och verkar inte lära sig av misstagen heller haha. Vet inte hur många gånger han dunkar in i hyllan me pannan och varje gång ser han typ förvånad ut att det tar stopp. "vadå tar inte huvudet slut vid ögonen lixom" hehe. Knasbollen!

Jag kan även säga att nu som först vid 8 månader så känner jag att vi har fått in riktiga rutiner! Super skönt faktiskt! Såklart så är det ju inte exat lika varje dag, för det är nått man har lärt sig nu när man har barn. Den ena dagen är inte den andra lik;) Men iaf vi har fått in dagarna något så när nu:)

Så en dag kan se ut så här för oss;

07:00-07:30 Uppstigning!
08:00 gröt och fruktpuré frukost.
Massor me lek.
ca. 09:30-10:00 banan mellis.
10:00-11:00 sovstund (runt en timme men ibland mer).
12:00 Lunch. 3/4 burk och efterrätt.
Massor me lek.
14:30-15:00 Mellis. Yougurt/välling/bröstet/banan, det är lite olika.
ca. 15:00-17:00 sovstund.
17:00-17:30 Middag. 3/4 burk och efterrätt.
ca 19:00-20:00 150-200 ml välling
och sedan somnar för natten strax därefter.
ca 05:00-06:00 vaknar och ammar men somnar oftast om igen
och sover nån timme till.

Så här vi det:)

Sen vi började med vällingen (ca 2 veckor sen) så har nattmålet vid 2-tiden försvunnit helt. Så himla skönt! Även att han vaknar och har tappat nappen är inte alls lika ofta längre heller. Om det är så är det mest innan 23 som han kan vakna till. Amningen vad 5-tiden lär ju me försvinna så småningom för man märker att nu när jag trappat ner så minskar det väldigt fort. Men än så länge finns det så han blir mätt så jag fortsätter. Drygt att gå upp och göra en flaska välling ju, haha. Man är så bekväm där på morgonkvisten:) Men det är ändå skönt att veta att tutten inte är ett måste längre, han tar flaska. Ännu är det lite strul att nån annan ska ge han vällingen men det ska tränas bort!:)

Nä nog babblat om det, nu ska jag kika bonde söker fru! 



Kommentarer
Postat av: malin

sån duktig liten kille du har, så fort de går. :) det måste vara skönt att slippa den där måltiden vid 2 på natten. billy har också ättid då. suck.



men du, jag har skickat sms till dig också två gånger, har inte du fått de heller? jag tycker det verkar jätteskumt att de inte kommer fram, vi har ju rätt nr och allt. jättekonstigt. kramar

2011-11-16 @ 20:45:57
URL: http://barababbel.tk
Postat av: Caroline

Jag ska försöka knåpa ihop ett inlägg med några bilder på hur vi bor :)



Ni får gärna komma hem till oss någon dag. Pojkarna kan busa och vi kan fika och snacka skit :) Kram kram.

2011-11-17 @ 22:47:58
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Postat av: Carolina - Wildas mamma

Kul att läsa lite om hur dagarna ser ut hos er! :) Vi har ju alla olika rutiner men det skiljer sig ändå inte så mycket ifrån varandra :)

Kul också att läsa om alla Albins framsteg! Så duktig han är! Min lilla fis hon tar det lugnt hon. haha.. Sitter på filten o leker med sina saker eller tar ett varv i gåstolen! ;) Visst önskar man att hon också börjar krypa snart så som så många andra, men samtidigt så får jag hela tiden höra att jag ska njuta av att hon är på ett ställe så det gör jag faktiskt. haha.. Ett tu tre så lär hon sig krypa hon också o då får jag också o göra här hemma. ;) Ska bli kul att se vad våra hundar tycker om det. hihi



Hoppas allt är toppen med er! :)

Kramar

2011-11-18 @ 22:23:29
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback