Tjoohoo:)

Nu har jag sådär pisstråkigt igen. Albin sover...  Jag som älskade att bara vara hemma förut, spyyyr på det just nu. Finns ju inget att göra! Inget på TV finns det att kika på på dagarna heller... Känns som om Albin inte heller tycker det är så kul att vara hemma och dra. Är vi borta är han på mkt bättre humör. Men man kan ju inte vara ute och flänga jämt heller.
Idag hade vi ju igentligen en jätte roligt sak inplanerad men som vi fick ställa in eftersom vi är förkylda fortfarande. En kompis från gymnasie tiden skulle ha kommit hit. Seriöst så senast vi sågs var studenten, på took förlänge sedan. Var väll -05 vi tog studenten... Aja vi ska göra ett nytt försök på fredag och då hoppas jag vi är friska! Hon har även hon fått en liten son, en Billy, som det ska bli jätte kul att få träffa.

Nyss så ringde en kille och sa att våran bilbarnstol hade kommit. Jag var ju och beställde en i fredags. En Britax Multi-tech Stig IIB blev det. Hoppas nu att Albin tycker det blir roligare att åka bil i och med stol bytet. Man kan ju inte hela tiden passa in att han sover i bilen när man ska nånstans...
Så det kanske blir dagen höjd punkt idag, att åka och hämta stolen:) Eller så gör vi det imorgon när vi förhoppningsvis ändå ska ut och åka. Hoppas på att kunna åka till Öppnis imorgon nämligen. Albin är ju så gott som frisk, bara lite hostningar då och då. Det är väll mest jag som ska bli bättre...


Denna blev det:)

Hade gärna åkt till polarn och pyret på gränby idag me. De har 35% på allt randigt idag och två dagar till. Det mesta hos dem är ju just randigt så det är väll nästan hela butiken som det är rabatt på:) Och jag älskar ju randigt! Men efter en tankning av bilen, en mat handling + vinteroverall köp så är mammapengen slut... (ja plus de andra stående räkningarna förstås). Piss tråkigt me taskig ekonomi! Denna månad var det även nån extra betalning på huslånet, bilskatten/försäkring + att vi måste skaffa nya vinterdäck. Meen det är väll så när man är vuxen, bara en massa utgifter!! Läängtar så tills detta husbygge är över. Inte bara för ekonomins skull utan för att vi då kan leva som en familj, där pappan är hemma på kvällarna och helgerna. Det äkta svenssonlivet längtar jag efter!!:)
Nää nog om tråkigt prat. Älskar mitt liv ändå, skulle inte vilja byta ut det mot nått annat. Har världens bästa sambo och son som jag älskar mest överallt annat!

Kärleken övervinner allt!!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Oj vad jag känner igen det mesta i detta inlägget. Hur tråkigt det är att sitta hemma, hur roligare Wilda tycker det är när vi hittar på saker om dagarna och den äckliga ekonomin!! Mammapenning suger verkligen! Jag hade typ ingenting över nu när jag hade betalt min del av räkningarna (vi slår ihop alla räkningar, matkostnader och bensin så att allt är inräknat). Skönt att slippa tänka på att pengarna ska räcka, men det blir ju inget över till shopping/nöjen direkt. :/ Man vill ju ändå kunna hitta på saker nu när man är hemma, men det är inte alltid det går.

2011-11-02 @ 19:39:14
URL: http://bluppan.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback