Stolt mamma är jag!!

Min älskade lilla unge drog av sin första vinkning nyss. Så himla sött! Vi hade varit och fikat vid huset med Robin och Albins farmor och farfar, när vi skulle åka vinkade Ingela till honom och då gjorde han det tillbaka. Och det var inte bara en tillfällighet han gjorde det flera gånger sen när Ingela vinkade igen. Sötnosen!!! Mamma-hjärtat blir alldeles varmt<3

Fyy fasen vad kallt det varit idag!! Robin och ja spikade takfoten över uteplatsen på baksidan på förmiddagen coh då var det bara 3 grader. Jag trodde fingrarna skulle gå av efter ett tag! Jag mätte även ut var alla spottar ska sitta i takfoten runt huset. Blev en hel del men snyggt kommer de bli:) Frågan är bara om man ska ha spottar över entrén eller om man ska ha en fet ute lampa ist... Det är frågan. Svårt me alla dessa valen man ska göra hela tiden! Och mera kommer det bli när vi börjar invändigt. Visst att man vet på ett ungefär hur det ska vara men det blir så mkt man ska välja på en gång ju.

Efter lunch hämtade ja Albin hos mor min och åkte till Saléns och beställde centraldammsugaren. Äntligen har ja kommit underfunn me vilken man ska ha. Skiiit svårt ju me alla märken som finns på marknaden, olika effekter hit och dit. Sen ska man mäta hur mkt rör som kommer gå åt i väggarna och var alla sugdoser ska sitta så slagen räcker... Tror ja har räknat rätt nu iaf... En Canvac Q premium LCD blev det iaf:) de verkade bäst. Så nu vet ni det om ni funderar på centraldammsugare, haha.

Nyss kom vi hem från en fika stund vid huset. Ingela och Staffan är där idag igen och hjälper Robin. Det är bra med många hjälpbredor:) Det går fortare och sen är det ju framför allt roligare att vara flera än att stå själv.

Nää burr va kall jag blev! Nu blir det en kopp te sen tror jag att jag kryper ner brevid lilla A i sängen.

Hoppas ni haft en toppen helg!


Kommentarer
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Haha jag vet inte ens vad de är för något.

När tror ni att huset kommer stå klart? Måste vara spännande men samtidigt lite segt kan jag tänka mig.

2011-10-10 @ 06:23:58
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åh vilken duktig kille som kan vinka!! :) Som jag längtar till Wilda lär sig det! Det är ju så sött!

Och den där känslan man får i kroppen varje gång dom lär sig nått nytt, den är oslagbar!! :) Älskade ungar!!



Svar: Tack för din kommentar om vänner! Känns skönt att veta att man inte är ensam på nå vis. Och visst är det synd att vi bor så långt ifrån varandra. Kul och tråkigt på samma gång att lära känna vänner genom bloggen. Via bloggen har ju avståndet ingen påverkan alls, lite värre i "verkliga livet".

Nä, jag har inte heller så många vänner kvar sen högstadie och gymnasie. O dom man har pratar man tyvärr alldeles för sällan med, speciellt med tanke på att jag är den enda som slagit mig ner och bildat familj. Trist men sant.

Skönt för dig att du hittat vänner genom jobbet. Jag tycker det där är jättesvårt. Det är så mycket svårare att få vänner som vuxen. Verkar som om alla redan har vänner och inte är speciellt intresserad av nya på nå vis.

Men men.. nån gång så ska man väl lyckas. Ser redan ut som om jag hittat ett par vänner genom mammagruppen och det är jag otroligt tacksam för! :)

2011-10-10 @ 18:06:01
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Duktiga Albin som har blivit stora killen..:)

2011-10-11 @ 12:29:29
URL: http://louisegraf.wordpress.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback