23 september 2011

Fuuck!

Jag som hade bestämt mig för att spara ut mina naglar från och med nu. Det höll i 3 dagar... När jag satt i bilen på våg hem nyss så gick en flisa ur tummnageln och då drog jag bort resten i ren frustration. Snyggt! Hatar mina naglar!!! Bara man har snygga naglar så känner man sig snygg i helheten (eller hur man nu ska uttrycka sig). Aja men från och med NU ska jag spara naglarna!

Det här me att känna sig snygg förresten... Jag har ett dilemma. Nu har jag gått under vikten innan jag blev gravid. (som pappa sa vid lunchen "du ser ur sugen ut"...) Det är ju toppen men vem ska köpa nya kläder som sitter bra till mig?? Mammapengen? Tillåt mig att skratta, hahahaa.
Alla byxor hänger ju i rumpan nu, tom de nya jeansen ja köpte som går ut sig efter en dag!
Nu låter det kanske som att jag rasat i vikt. Men det är bara 2 kg under än så länge, haha. Men ja känner att man har ändrat sig i kroppen me sen efter graviditeten, det gör ju me att inte kläderna sitter som man vill.
i-lands problem ja vet, igentligen ska man väll inte klaga.
Äsch nej 2 kg till så väger jag som när jag började gymnasiet:) Man ska ju ändå gå me stor vinterjacka snart så vem ser att jag har häng lixom:)

Idag har jag och lillemannen varit ute och farit på fm. Vi var på babyproffsen, barnenhus och en snabbis till apoteket. Hittade två olika haklappar som vi ska testa och en pipmugg som verkade bra. En odroppfri men mjuk tipp fick det bli efter som han inte fattar hur man suger på en pipmugg ännu. Annars verkar ju de droppfria vara himla smarta!

När vi var på barnenshus passade ja även på att prova den bilbarnstol som vi tänkt köpa. Och jag kom framtill att vi lugnar oss nog ett tag me ny stol. Den som vi tänkt oss, britax multi-tech, var Albin för liten för ännu. Vi har ju tänkt köpa den på bilia för de har ett toppen pris där. Men på deras hemsida står det att den passar från 6 månader men på barnenshus sa de 8 månader... 9-25 kg står det även och Albin väger ju 8,5 men han säckade typ ihop i stolen. Nää vi väntar ett tag! Han får sitta trångt i babyskyddet ett tag till... den ska ju ändå var OK upp till 13 kg. Det är ju bara det med overall blir det himla tajt...
Sen finns ju britax hi-way me men det känns inte lika bra och den kan man ju inte ha lika länge heller... Svårt de där!

Nää nu kom Robin in så nu blir det en lite fika. Istället för att sitta här och skriva massa oviktigt babbel! (taget ur Robins mun nyss...) haha

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback