27 maj 2011

Det var inte så färligt!

Puuhu har precis tagit mig igenom ett berg av disk. Hatar verkligen att diska! Sen blir det lätt så nu att disk och städ inte så högt på att-göra-listan längre... Och då blir det ännu jobbigare när man väl måste ta tag i det.
Besöket på bvc och mvc gick super bra!
Albin ökar i vikt som han ska:) Nu när han 2 1/2 månad är han uppe i 6400 gr och var 60 cm lång.
Charmade bvc-sköterskan gjorde han me! När hon skulle ta längden på honom drog han av världens leende med ett skratt efteråt. Man smälter ju som mamma då!
Mitt besök hos barnmorskan gick oxå lika bra. Var jätte kul att gå igenom förlossningen och se vad de hade skrivit i min journal. Tydligen så hade de diskuterat att lägga en spinalbedövning då när inte EDA:n tog på mig. Hade jag ingen aning om! Kom på mig själv att tänka "hade jag det så jobbigt", guu vad man glömmer fort. Men tydligen så hade de diskuterat det 15:25 och sedan är ju Albin ute 16:36 så det var bra att de inte la den bedövningen... men hade de frågat mig då hade jag nog tagit den, haha. Nu var jag tydligen nere på inskrivningsvikten me, 63,3 kg. Barnmorskan sa att jag jobbat på bra me knipövningarna oxå (haha vilka knipövningar?!) höll masken där ja och tog emot berömen. Men lite läskigt var det att krypa upp i gyn-stolen, fick lite flash-backs från förlossningen. Men nu är det gjort!
Fick även ett recept på östrogen-fria p-piller. För här ska inga barn bli gjorda ännu!:) Man ska nog njuta av att bara ha ett barn än så länge!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback