5 september 2011


Har en liten sjukling som ligger brevid mig i soffan. Hostig och snoret rinner... Första förkylningen då. Natten var inte skoj! Vaken en gång i halvtimmen cirkus ungefär. Inte mkt sömn har det blivit. Vad skulle man göra utan nässugen!
Men stackars liten, i helgen var han förstoppad och hade ont i magen och mådde inge vidare av det och idag sjuk. Pluttis! Så detta gnäll har man mer förståellse och tålamod me än annars.
Igår gav ja och mamma han ett microlax för magen och det funka jätte bra. Nu är den igång igen:) Ni skulle ha sätt hans mage igår. Jätte svälld och stenhård.

Hoppas denna förkylning går snabbt över! Känner mig så matt i kroppen efter helgens händelser och bristande sömn.
I fredags gick kära lilla morfar bort. Jätte sorgligt fast man visste att det skulle ske snart. Nu efteråt känns det som en lättnad att han äntligen fick gå vidare. Han ville inte leva på slutet.
I lördags var vi uppe och rådde om mamma på fm och sen efter lunch kom Robins föräldrar me fika som vi satt borta vid huset och intog. Igår var ja uppe hos mamma och var å målade en stund på vårat hus medans hon passade Albin.

Idag har vi inte gjort många knop. Städat lite och plockat i vanlig ordning och burit och tröstat barn. Sålt av lite av Albins urvuxna kläder på tradera har ja me gjort. Blev riktigt förvånad på vad ja fick för det. Folk är lite väl galna, ett par beg. KappHal jeans som han haft fick jag 115:- för. Inte illa! Var nog mer än vad jag gav för dem nya:) Och en tröja som ser ut som en skinnjacka fick ja 90:- för och då hade ja köpt den för en tjuga på loppis. Nice!:)
Så sälj på tradera!! Ett tips:) Fast det är svårt att veta vad man vill sälja och vad man vill spara till nästa barn...

Nä nu har ja en super trött son att ta mig ann:) Go'kväll på er!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback