7 juni 2011

Förträngt!

Lilleman somnade just för natten, helt utslagen av värmen! Får se hur länge han sover inatt om han somnade redan nu... Iof så har han inte sovit nå längre på dagen idag så han kanske sover till fem som vanligt. Det visar sig!
Jag ska nog me krypa i säng tidigt idag. Fick låna en bok av Ingela som verkade super bra som jag ska börja läsa tänkte ja. Robin jobbar till sent i Sigtuna ikväll. Förhoppningsvis är det sista kvällen där nu... Pappa och Viktor är me där nu oxå så det ska gå lite undan.
Hade totalt glömt/förträngt att jag skulle till BVC imorgon. Tror att jag medvetet förträngt det för imorgon är det dax för 3-månaders sprutan... Inte kul! Stackars liten! Jag är inte alls sugen på att se min älskade lilla son få ont. Lär ju skrika som en stucken gris... Sen att de kan få biverkningar efteråt me är ju inte heller roligt.
Imorgon är det personalfest me jobbet oxå. Får se om ja åker på det. Beror på om Robin blir klar i Sigtuna ikväll. Annars är det ju inge problem att ha me mig Albin men mår han inte så bra efter sprutan så vill jag inte att ha ska vara borta på fest.
En annan tråkig grej är att jag tror att Mimsan (katten) har fått vingelsjukan... Hon har varit konstig i en vecka nu och beteett sig underligt och varit ostabil i bak kroppen. Men hon verkar inte ha ont nånstans så jag har inte åkt eller ringt nån vetrinär. Pratade me Ingela idag och hon tyckte det lät som vingelsjukan. Usch för det finns inget man kan göra då... Jag ska avvakta lite till och se om det inte blir bättre annars får ja nog kontakta nån vetrinär. Inte kul att behöva ta bort henne ju, men det kommer jag göra för jag vill inte att hon ska behöva lida!
Sötaste katten!

Tycker det här kortet är så roligt! Alla tre älskar när man skär kött:)


Hetta!

Man ska igentligen inte klaga nu när äntligen värmen har kommit... Men satan så hett det är!!! Detta är vad vi har på oss inomhus och ändå håller både ja och Albin på att flyta bort, sport-bh, trosor och linne body...




Svettig morsa och kinkig bebis!

Vi kom precis hem från svärmor. Hyllar AC:n just nu! Nästan så man vill bo i bilen när det är så varmt...
Kan inte det där åsk-ovädret komma till Uppsala!


Grattis Kusinen!

Idag blir Linnea ett halv år!

Grattis på 6 månaders dagen sötnos!!!
Tiden går verkligen föööör fort! Albin blir 12 veckor idag me... Snart 3 månader, Hjälp!


Pyssel

Igår kväll virkade jag färdig Albins lilla robot.
Bopbot heter den här:)
Hittade en bok om amigurumi robotar för nån vecka sedan på nätet. Var så himla söta! Och lätta var de me att göra så jag ska försöka knåpa ihop flera:) Det är väll mest tiden som man ska hitta...

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback